Uitvliegen zal ik nooit. © Manja Croiset

20 april 2000

als een pop
in zijn cocon
lijk ik beschermd
maar ik blijf
in dit stadium steken
de vlinder zal nooit uitvliegen
had ik dan beter een rupsje
kunnen blijven
wat er zich in het verborgene
afspeelt
zal niemand weten
langer dan een ééndagsvlieg
maar nooit tot wasdom gekomen
een merkwaardige manier
van existeren
met niets vergelijkbaar
vegeteren heeft niet
deze waarneming
alhoewel ik dat niet
bewijzen kan
de comapatiënt kan
zijn ervaring niet vertellen
het enige geluid van een boom
kraken en ruisen zwiepend
in de wind
hoor ik in Madame Tussaud te staan
daarvoor ben ik te onbeduidend
of is het fenomeen
uniek genoeg

 

VLINDERS HETEN VRIJ, MAAR 1 KEER AANRAKEN OVERLEVEN ZE AL NIET.

Geef een reactie

