Een schrobbering en principes © Manja Croiset

Over hotemetoten, jaren geleden, werkte hier een ‘ jongedame’ als schoonmaakhulp. Niet tevreden en gaf haar EEN SCHROBBERING (het zou zo maar een prijs al woordspeling voor de werkSTER van het jaar kunnen zijn). Ze sloeg een toon aan: “Wie denkt je dat je bent, niet de koningin? ” Nee. Mijn antwoord luidde, misschien is de koningin fysiek wel beter in staat tot schoonmaken. Ze is driftig vertrokken een emmer met sop achterlatend, die ik toen al niet op kon tillen. En nu de gotspe, een paar maanden later  een mail of ik a.u.b.  ik de jaaropgave wilde sturen, dat scheelde belastinggeld. Zoals een goed werkgever betaamt, heb ik dat gedaan. Trouwens mijn streven is integriteit. U hoort mij hier niet verkondigen, dat ik het ben. MIJN STREVEN IS. En of je nu tot het vorstenhuis behoort of het om een andere celebrity gaat, dat moet niet de reden zijn om naar een herdenking of wat dan ook te gaan, in mijn onbescheiden optiek, was getekend . Voor een voorstelling is dat iets anders daar gaat het om of je de executant graag mag, een mooie perfomance o.i,d, vindt geven. Trouwens iemand kan mega onsympathiek zijn  in jouw opvatting en een groot kunstenaar of andersom. © Manja Croiset.

Geef een reactie

