onTroerend goed op mijn 60e verjaardag. Manja Croiset

Op mijn 60e verjaardag bij mijn Lotje thuis, met twee van haar vriendinnen, allemaal bij mij werkend. ( Ik die nooit lotgenoten contact wilde, ze kwam via en sollicitatie gewoon via mijn voordeur binnen). Mijn 60e, haar thuiskomt uit een kliniek en haar eerste eigen flat, plus zij was vlak voor mij jarig.
onTroerend goed 2006 op mij 60e verjaardag60e verjrdg een ontroerde manjaWe vierden dat alles met ons viertjes.
Veel cadeaus voor ons allebei. Twee groten pakken lagen nog op de grond. MIJN NAAM. Ik zeg: “nog meer”? Ik open ze twee kussens en zeg; “goh teksten die me aan spreken”. Het was een gedicht van mezelf en ik herkende het niet meteen, niet goed zichtbaar, maar rechtsonder voor het eerst © Manja Croiset.
We zaten met ons allen op de grond en ik stelde een kring voor en elkaars handen vasten houden en zei iets over religie! Een doorbrak; “goh MANJA IS VAN HAAR GELOOF GEVALLEN”. Het echte verdriet de hulp mijn (ver)pleegdochter die me o.a. MaManja noemde en me voor Moederdag cadeaux gaf altijd te royaal. Heeft zelfmoord gepleegd.

 

Geef een reactie

