Een sirene toch geen alarm. © Manja Croiset

Benne leuke dingen voor de mensen. Het begint weg te ebben, maar in mijn ene oor een tinitus gelijk aan een sirene. Moet ik dat positief zien dat het er geen van buitenaf is. We zijn hier ooit in Amersfoorty aan een ramp ontsnapt, ik geloof dat ze hier niet meer mogen rijden, uren alarm en trein verkeer lam geleg. Was iets goed fout met een chloortrein. Tegen de tijd dat ik helemaal doof ben en dat nadert met rasse eschreden, gaan de tinnitussoorten gewoon door, Ik heb er vier. Ik slaap dus weer heerlijk.
Ik schreef er ooit een gedichtje over
CURIEUS

 

er is een nieuwe vogelsoort in

mijn tuin

perplex ben ik over het fluitje

een geluid dat ik al jaren ken

van een tinnitussoort rechts in mijn achterhoofd

nooit eerder heb ik het buiten mezelf

gehoord

het leven blijft verrassen

 

Gepubliceerd in een TRAAN MET EEN KWINKSLAG

Geef een reactie

