WANHOOP / CATATONISCH DOOR DE VERZORGING © Manja Croiset

WANHOOP EXTRA PIJN EN TRANQUILIZERS EN DE VERZORGING

Ik kan wel janken de goeden daar gelaten… ik denk aan de vrouw en het nachtkastje, net tref ik “mijn verzorgende aan” UNIVERSITAIR, met de wc handschoenen de wastafel en het aanrechtdoekje met de wc, waarmee heeft ze af gewassen..???
Ik heb haar gevraagd toen ze nog op school zat en ze had geschiedenis of ze dan maar Engels ging doen? Nee, natuurlijk niet.
Wat is het verschil je verdient nota bene bij me IK BEN JE WERGEEFSTER, ze ziet nu wel dat in een tranquilizer moet nemen door haar, maar begrijpen nee. Iemand anders weet me te vertellen dat schrijven depressief maakt, dat is het enige waar ik nog voor leefde, De tekst hieronder al jaren geleden in gesproken, ik kan het niet meer. “Ben je nooit in loondienst geweest?” “Jawel”, “En deed je dan ook niet wat je gezegd werd?” “ja,wel”, “waarom hier dan niet? “Geen idee”.

ECHT TOTAAL DEPRESSIEF
Niet helemaal anders zat ik hier niet nagenoeg catatonisch. 14 jaar PGB ups en downs, maar dit…
Muziektherapeuten in opleiding gehad 4 stuks, 3 drama, 1 verloskundige opleiding, 1 studente medicijnen en af en toe een tussenpaus…., maar dit en nu structureel haar collega daargelaten….

Geschreven als reactie, er een apart item van gemaakt, ik heb me zo afgevraagd of het aan mij lag. Nee, ik koos PGB ,maar de thuiszorg bij mijn ouders was ook dramatisch, maar ik kwam elke dag mijn zusters veel en hun kleinzonen…Ik zal nooit vergeten de eerste nacht dat mijn vader een verpleegkundige kreeg. Ik moest daar open doen om 23u. Er stond toch een griezel voor de deur, ik wist echt wat mijn ouders zouden vinden. Ik heb hem voorgesteld boven in hun slaapkamer en ben naar huis gegaan, de hele nacht wakker gelegen; MOET IK ER NIET HEEN WEGSTUREN EN OVER NEMEN, ik mocht van mijn vader inderdaad volgende dag om een ander bellen, het ene drama na het andere….Vele voorvallen, mijn zus over uit Israel, mijn moeder ook niet best was uit bed en onder bed gerold, exact weet ik het niet, ik was daar niet mij of ze wel of niet geholpen heeft uiteindelijk. Ze weigerde wat ze was voor mijn vader gekomen…. De volgende dag de huisarts, ze gaf wel meteen een indicatie voor beiden af… Mijn zus zal het grootste deel van het gesprek gevoerd hebben, die was erbij. Maar ik zei wel tegen de arts; “als jij nu van de bank valt, laten we je wel liggen hoor!, Je komt voor ons , wij zijn er niet voor jou.” Mijn vader was dood, mijn moeder hield of kreeg de nachthulp nadat mijn zus naar Israel terug was. Zorgmomenten over dag en een wakkere nachthulp de ene beter dan de andere. Ik deed niets anders dan heen en weer rennen en thuiszorg klaagde te intensief. Ze kreeg 24 uurs zorg, Een loden last viel van mijn schouders, althans dat dacht ik naïef, 24 uurs zorg is zorg, nee 72 uurs diensten slapen eten muziek draaien tv kijken, ook drama. Daar ook de een beter dan de ander, maar niet een deed wat ze vroeg, Ik val even stil, er was een manlijke die ik van het begin niet zag zitten….. hiaat anders klap ik uit de school. Ik ben door hem aangerand…. het was rond oud en nieuw en niemand bereikbaar, ja haar oudste kleinzoon uit Israel was er… Ik zal jullie het besparen, maar terug denkend . NEE DIT LIGT NIET AAN MIJ. Mijn twee meest dierbare mensen weten het pas sinds kort. Neef /nephew en Hal…
IK STIK ERIN, SLAPEN ZAL IK NIET. IK BEGIN ZELFS TE BRAKEN….
Geef een reactie

