ECHO UIT HET VERLEDEN. © Manja Croiset

ECHO UIT HET VERLEDEN.

Hoe kan ik mijn ouderlijkhuis missen? Ik ben mijn ouderlijke huis. Mijn ouders en zussen zitten in elke vezel van mijn lijf.

( Dat had dus in Manja en kliniken gemoeten). Ik mis overigens doorlopend mijn moeder waarvan ik niet wist dat ik haar had.
Ik NIEMAND?
Het stille onzichtbare meisje dat spreekbeurten kon mijden, net zoals bij gymnastiek TREFBAL.
Iets anders niet midden in een mensenmenigte ik zou gek zijn van claustrofobie, maar ervoor en ze toespreken, ik ben ervan overtuigd dat ik het zou kunnen en ik ze zou kunnen pakken en naar me luisteren. Zelfs fluisterzacht ( hetgeen met de hedendaagse technieken niet te merken zou zijn!)
Een echte Croiset ontlokte de cineast op de eerste draaidag….
IK MANJA
Daar past te de recensie van Simon Hammelburg naadloos in.
Geef een reactie

