Alternatieve Inzending Schrijfwedstrijd. © Manja Croiset

Dit was de alternatieve inzending, maar meer voor bekenden…
MEMORABELE HERINNERING VAN EEN ZIEK MENS
11 maart 2012
De 94e verjaardag van mijn moeder zou een heel bijzondere worden!
Met haar twee Nederlandse dochters en (achter)kleinkinderen.
Haar laatste goede moment in een al zo zware periode.
Wij wisten, dat het haar veel kracht zou kosten, maar ook heeft ze genoten.
Het was zo warm, zo intiem, zo niet de sfeer van ons oude gezin.
Een liefderijke dag.
Haar achterkleinkinderen zo op hun gemak, geen snauwende Odo over dingen, die hij te druk vond of niet mochten.
De achterkleinkinderen gingen via de voordeur dwars door de kamer zo de tuin in op hun rollerskates. Over rol, mijn vader zou een rolberoerte gekregen hebben, maar hij was al dood en onder andere deze foto van mijn moeder en mij is toen genomen.
Ik heb een album volgeschoten die dag.
Een dag om te koesteren.
Dat mag ook wel een vrolijke noot, in een zo zwartgallig leven.
Overleden 11 mei 2012
 imm025_23 imm026_24 Moeder en dochter
Geef een reactie

