Werkelijk nagenoeg iedereen gedraagt zich achterlijk. © manja croiset

Of ik nou in bed stik of hier maakt ook niet uit. Beide is niets.
Maar ik dacht het al eerder. De voetbalwedstrijd Duitsland Nederland oefenwedstrijd werd afgeblazen.     Bij de Olympische Spelen in München werd het heleIsraëlische team vermoord. 1 minuut stilte en ze gingen gewoon door…
Maar door het bericht hier onder en het nieuwsoverzicht zoëven, dacht ik ja.
Ik moet het toch zeggen….
Over benauwdheid, ik had 6 x de praktijk gebeld, ze konden me nauwelijks verstaan. Logisch zoooooooooo benauwd. Voor het eerst in mijn leven druk ik op de noodknop, denk dat ik krijg wel de huisarts. Weer een vragenvuur, maar ik heb geen lucht…. Ik bel de vriend arts in ruste, verstond me ook niet goed wel de benauwdheid en zegt iets over de praktijk bellen al 6 keer gedaan…. Ik bel zegt hij, doet hij nooit tenzij op verzoek van haar. Wat gebeurt er. De assistente belt mij, weer. “Ik word gebeld door dokter….en weer een vragenvuur… en weer ging het niet.” Hij zal beslist expres dokter… gezegd hebben om door te dringen, anders zegt hij dat niet. Nou uiteindelijk is ze geweest. Prognose zeer slecht, hard achteruitgegaan. Maar die meisjes weten niet wat ze moeten doen. Ik fluister ik druk de noodknop, ze horen hoe benauwd en ze weten het niet??? Nou ik kan je verzekeren dat als je in eentje zo ligt en niet weet of het bij de arts terecht is gekomen…. Verpleegtehuis? Ben je daar beter af, is er meer zorg en vergeet het maar en dan ben ik minder lastig voor anderen, martelgang… niet zo maar in slaap vallen, gedwongen eten. Nooit…. Ja, eigenlijk moest iemand anders bellen in zo’n situatie én dat was gebeurd. En hoe moeilijk is het te begrijpen?
Ze heeft wel familie gebeld uiteindelijk, maar ze weet het verder niet. Ja, eigenlijk 24 uurs zorg nodig, dit is onverantwoord. Ja, dat was super bij mijn ouders. Kwam ik binnen zaten tv te kijken of muziek te luisteren. “Je moeder slaapt”. “Dat zal ik dan wel zien als ik boven kom”. Daar lag de stakker met aan het uiteinde keurig door de Nederlandse kleinkinderen tv. nr twee neer gezet. Afstansbediening kon ze niet… Stond god betere het Paul de Leeuw aan. Hopie ellende. Ik natuurlijk uitgedaan. Huilen,  om wie? Ook hier zitten heel veel ernstig zieken in het bestand. Wonderen gebeuren niet, maar ik hoop voor jullie allen dat jullie partners en kinderen in de nabijheid hebbben die ook kunnen zorgen. Denk gerust het interesseert me niets meer… o ze typt ze is weer opgeknapt…Denk maar raak, maar de hele mensheid is …zooi en ik zeg tegen de zieken; “ik hoop dat jullie kinderen hebben”. Nee, want ik ben niet bang voor deze wereldoorlog , maar er zijn een paar kinderen waarom ik het zo ontzettend vind. Ik lag te “praten” met het familielid en zei dat. Hij was zelf niet bang, maar ook om zijn kinderen…. Apres moi le déluge, maar zoölogica het zoogdier de mens gaat door met voor planten. Weer zal ik de eerst volgende keer dat ik hoor zwanger. OPRECHT GEFELICITEERD en de zorg erachteraan voelen.
het ging hierover op facebook….
Geef een reactie

