Mijn laatste benen heb ik anderen gehad? Dat zijn dezelfde als je eerst, alleen wat uitgedijd © Manja Croiset

Wie heeft nou toch bedacht dat ik veeleisend en een bodemloze put ben? Gewoon mijn gang gaan. Overlopen van geluk, nee. Maar heel simpel. Denk ik alleen nog maar schrijvend? Ik hoop dat er begrepen wordt, wat ik daarmee bedoel.

 

Mijn laatste benen heb ik ooit andere gehad?  Dat zijn dezelfde als je eerste, alleen wat uitgedijd…

Kan iemand me vertellen hoe je op je wenkbrauwen loopt? Ik was echt met de kippen op stok. BOEM VUURWERK. Ja, het mag best morgen 2 januari zijn. 2016 een jaar dat ik 70 jaar geleden ben geboren….

Eenzaamheid betekent voor mij niet gewoon alleen zijn, maar bij niemand horen.
Een bezoeker een verzorgende, puur iemand zien lost bij mij de eenzaamheid niet op, alhoewel ik zou liegen als ik zou zeggen dat mijn bedlegerigheid het niet erger maakt en dat mijn ziek zijn er ook voor zorgt dat ik nauwelijks iemand verdraag…

Nog eenvoudiger al was het maar een asociaal contact. Ik ga naar de supermarkt een stelle kleppende dames verspert het gangpad. “Pardon mag ik even passeren? ” Ik kom bij de kassa er is iemand, maakt niet jong of oud 1 boodschap en ik zeg ga maar voor. Mensen kijken je verdwaasd aan… terwijl ik me erger ik aan de kauwgum kauwende cassières, die je niet aan kijken of helpen je boodschappen in te pakken…. Ik kom thuis…. terwijl soep staat te trekken, draai ik een klassieke cd.
Dan al was het veel beter te doen. Ook al hoorde ik ook dan bij niemand.
Zelfs nog kleiner al liep ik maar naar de brievenbus om een kaart te posten.

Maar dit totale overgeleverd zijn aan… Zonder boek, zonder muziek.
Liggen liggen af en toe toch achter de pc zelden zonder vallen…
Weggaan met de auto wel door een ander gereden, dan had ik nu een BMW gehad in plaats van cadeau gedaan. Met mijn  benen op het dashboard ogen dicht om exact op het juiste moment te openen en te zeggen; ‘hier rechtsaf’.

 

Want die Tom Tom zit gewoon in mijn hoofd.

Een Reactie op “Mijn laatste benen heb ik anderen gehad? Dat zijn dezelfde als je eerst, alleen wat uitgedijd © Manja Croiset

Geef een reactie

