IN EEN NIEUWSBULLETIN: Judith Herzberg, koperdieven en AH als maatschappelijk werker © Manja Croiset

IN EEN NIEUWSBULLETIN

Het radionieuws van 8 uur hedenmorgen. Wat een toeval en het is al maanden oud. Er is een tentoonstelling geweest in het Verzetsmuseum over Dachau, geopend  door WA in april (geen mop).
Judith Herzberg (vrouw naar mijn hart) heeft zich terug getrokken uit het comité van aanbeveling van het Verzetsmuseum omdat zijn schoonvader een fascist is. Nu heb ik ook al eens in de clinch gelegen met de directrice, die het niet zo nauw neemt met goed en kwaad.

Het volgende een leuk woord KOPERDIEVEN, we hebben allaam van dit fenomeen gehoord. Maar zijn het nu KOPERS of zijn het DIEVEN?
De componenten die het Nederlands rijk is.

En nu lieve lezers wel iets heel bijzonders! Haal eerste even een kauwgum kauwende cassière voor de geest en dan. ALBERT HEYN WORDT MAATSCHAPPELIJKWERKER, de cassières moet gaan opletten hoe het gesteld is met de gezondheid van ouderen. Zijn ze vergeetachtig, zijn ze eenzaam?  Daar wordt naar gevraagd en dan of ze behoefte hebbeb aan een gesprek. Zouden ze “me” diploma al hebben??? Ik ben laatst ‘ont’vriend door een vroeger buurmeisje, die haar ‘me’ diploma had gehaald geriatrie, ze mocht ouderen begeleiden en leiding geven aan anderen. Uw verslaggeefster gaf te kennen, dat “sommige” ouderen behoefte hebben aan mensen die behoorlijk Nederlands spreken. Toch is deze niet zo heel erg oude oudere hulpbehoevend en overgeleverd aan….
Trouwens hoe zou het zitten met de rij wachtende achter loopt de irritatie niet op, komt er geen agressie? Misschien kunnen ze dan net zoals bij de koperdieven oud-militairen inzetten. U ziet voor elk probleem een oplossing, ik moet zeker uitkomen met mijn fors lagere PGB waarvan mijn eigen bijdrage omhoog gaat.
Toen ik er nog zelf kwam ook heerlijk als je in de rij stond en ze duwden achter je met hun kar tegen je aan. Gaat het dan sneller?

Hoera hoera Hoera, ook driewerf ik zie Wilhelmina op het balcon met een klapperende kunstgebit en Juliaan, bij haar eigen abdicatie en de inauguratie van Juul, haar dochters arm beetpakkend en dat roepen.
Mischien is deze oudere toch wel echt oud. Nee, ik ben klassiek en de fossiele brandstof is op. Dat verklaart alles.

SUPER BIJ DE SUPER
Overigens Nederlands grootste thuiszorg organisatie bestaat niet meer, geen probleem. De medewerkers kunnen terecht bij AH… en hoe zit het dan met de mensen die niet in de winkel komen. Je kan online bestellen en thuis bezorgd krijgen, geen enkel probleem meer. Ze komen ook nog bij u thuis.

Querulant of IEZEGRIM?

Geef een reactie

