anekdote, ik wil het altijd met een c doen, dat kan in my autobiography © Manja Croiset

Eeen Annekedote oftewel een Manjadote of ….. dote. Het eerste jaar dat een van de kinderen van mijn oudste zuster niet meer in sinterklaas geloofde, zei hij tegen mij: “Manja krijg ik wat moois van jou”? “Natuurlijk lieverd”. Zijn mooiste cadeau vond hij een schilderezeltje met palet. Hij zei; “dat heb ik van jou” (was ook zo). Ik zeg; “dat kan je niet weten, want je hebt heel veel gekregen”. Zijn antwoord: “JAWEL, JE ZEI, DAT IK IETS MOOIS ZOU KRIJGEN EN DIT IS HET MOOISTE”.

En het was een groot cadeau, ik was het zelf in doodsangst gaan kopen.

Geef een reactie

