O.a, de vete van Psychiater van Danzig met Hugo Brandt Corstius en zijn vele vele pseudoniemen, Manja Croiset

In mijn bed passeerde weer van alles de revue. O.a, de vete van Psychiater van Danzig met Hugo Brandt Corstius en zijn vele vele pseudoniemen, geen details verder, de ouderen kennen de geschiedenis en het is me ook te lang.

HBC ging hem van Poolse Havenstad noem en dat brengt hierbij. Zo oud dat ik aanneem dat er geen rechten meer op rusten alhoewel die gekocht kunnen zijn. Over RUSTEN GESPROKEN een COMPONENT dat ga ik weer doen.

Het hondengevecht
 
Bereisde Roel zag op zijn tochten
Geweldig veel! Twee Bullebijters vochten,
Voor ’t wijnhuis, in een kleine Poolse stad,
Terwijl hij juist aan ’t venster zat:
‘Zulk vechten, mensen! – – Zij verslonden
Malkander letterlijk! Met iedre hap, ging oor
Of poot er àf – en glad als vet er dòòr!
Ons scheiden kwam te laat! wij vonden
Het restje: – op mijn eer,
De staarten, en niets meer.’
 
A.C.W. Staring (1767-1840)
Geef een reactie

