COMMUNICATIE OF PUUR EEN STANDAARD VERHAAL of OORDEEL KLAAR HEBBEN!

COMMUNICATIE OF PUUR EEN STANDAARD VERHAAL of OORDEEL KLAAR HEBBEN!
Vast geroest of NAAR ELKAAR LUISTEREN.
Zo persoonsgebonden. Een grandioos gesprek met iemand van de Gemeente over PGB.
Ze vond het na mijn brieven belangrijk me te spreken in plaats van een brief en dat klopt, ben ik nu beter nee.
Maar begrip of miskenning maakt toch een WERELD VAN VERSCHIL en ze vond het een bijzondere ervaring.
Niet dat de wet nu verandert, maar ze vond ook heel prettig mijn visie gehoord te hebben, een verdrietige gang van zaken.
Ik eindigde met:  “dit is mijn oordeel – ‘rijdende rechter’ – en daarmee zal ik het mee moeten doen”.
We hebben samen gelachen, ook al vond ze het in en intriest. Het verschil tussen communicatie of alleen maar kretologie of wel een soort van inhoud maar zonder zelfreflectie.
DE VASTGEROESTE MENSEN WAARVAN ME INMIDDELS DUIDELIJK IS, DAT ALS ZE MIJ AFKATTEN DAT HET VRAGEN OM AANDACHT VOOR HEN ZELF, ZE ZULLEN HET HELAAS NIET ZO KUNNEN ZIEN, DAT WAT ZE MIJ VERWIJTEN! Soms uit het niets.
Ik zie in bv Hettie Fongers, die weg was van OVER DE SHOAH DIE NOOIT VOORBIJ GAAT, doordat ze zelf ook een vreemde opmerking maakte, waar rare reacties opkwamen en hoe het toen ging en dat nu hoor van een ander, ik ben te “gemankeerd”,
de verpleegster uit ONE FLEW OVER THE CUCKOOS NEST.
Jammerend toen ze met vacantie ging vanwege haar rookverslaving en dan niet op SCHIPHOL een e sigaret mogen roken.
Achter glas ( ook een mooi fotoboek,jeugdjaren Joan v.d Keuken) in de Jellinek naar de verslaafden staren…
Ik zeg het met liefde in haar gezicht, maar dat kan niet.
Net zoals mij ter ore komt, ” lost case te gemankeerd”, zal haar dit ook wel bereiken.
Dankzij Dames zoals zij ben ik nu fyisiek invalide.
Maar anders naar een “gemankeerd mens”, kijken dat kan niet. Dan moet je nl. ongelijk bekennen en dat is maar weinigen gegeven en al helemaal niet in de GGZ.
In Nederland kan je doodgaan (mishandeld) aan BSE, diagnose Psychiatrische Patiënt. Mag je dan wel mishandelen? Ze mochten de vrouw niet helpen, dan was ze meer gemotiveerd. Ze lag in haar uine, conversie. Haar vriend moest het  uitmaken allemaal om te motiveren! Wie ontdekte, een fysiotherapeut, 2 dagen later was ze dood in het UMCU.
Kijk dat is de GGZ, met natuurlijk de uitzondering, waaronder mijn beste vriend.

Taal

Mens: ‘ga slapen, het was allemaal weer enerverend genoeg”. maar er kwam een adverentie van de Alid binnen, PR is toch ook een vak. EEN DIVERS HOEST ASSORTIMENT, niet nodig. Ik heb aan die ene die ik al heb meer dan genoeg. Zoals de aankondiging van het weerbericht. “het weer werd mogelijk gemaakt’en dan de sponsor…. Het uitzenden van het weerbericht werd mede mogelijk gemaakt door….. Hopelijk komende dag geen valse uithalen.