Het is zo niet waar , dat geen oog hebben voor anderen. © Manja Croiset

Ondanks dat laatst hier een oud hulp voor me opkwam, denk ik dat er een te ongenuanceerd naar me gekeken wordt.
Ik heb hier echte vriendinnen gehad, 5 zijn dood. 3 aan kanker, 1 zelfmoord nav kanker en huwelijk, 1 nierpatiënt. Waarbij ik jaren regelmatig ’s avonds naast haar zat als ze dialyseerde, thuis.
Haar dochter was dol op tomatensoep, als iets vocht vast houdt is het tomaat, dus af en toe was ze hier voor een kop tomatensoep.
Ze was niet aardig tegen haar dochter, ik neem aan bindingsangst jong te overlijden.. meisje moeilijk op school onbegrip, Welja, waarom niet.
Dan ging haar moeder naar school met een toon zoals de mijne dat ook gedaan zou hebben, hetgeen geen goodwill kweekt.
Met een van die vrouwen ging ik vaak uit.
Ik kan nog uren vertellen, maar dit wilde ik graag meegeven.
Met twee van de weduwnaars ging ik wel voor de dood van hun vrouwen al naar concerten.
De een kan mijn ziek zijn (nog) niet aan, de ander kwam regelmatig, sinds kort een nieuwe vriendin.
Geef een reactie

