Twee onderwerpen, het wereldberoemde boek van Simon Hammelburg en mijn spelen met taal Manja Croiset

Meer dan verbijsterd lees ik net dat het wereldberoemde boek van Simon Hammelburg een roman is, staat er ook op. Nooit naar gekeken, natuurlijk zijn al de dingen wel als feiten gebeurd. Maar wat in het boek een persoon, is zijn er in het echt verschillende mensen. Dat is geen geschiedschrijving, dat is geschiedvervalsing.

Verbijsterd. Echt heel geschokt! Een gevreten tear trekker.

Hij hep er een verhaaltje van gemaakt. In ieder boek zijn wel dingen gebeurd zouden kunnen zijn.  Op science fiction na dan, en wie wet gebeurt dat ooit ook nog..

Ik zal het wel weer gedaan hebben en jaloers zijn, nee ONRECHT. De Drie groszen Oper, nou een grijpstuiver heft hij er wel aan verdiend.

LEBEN ODER THEATER IK CITEER! IK PLAGIEER NIET NOOIT alweer Charlotte Salomon.Collectie JHM ondergebracht in een aparte stichting. EN THEATER IS HET LVEN. Voor m, boven alle wtijfel verheven.

Het zou zoiets zijn als ik in mijn autobiografie verwerkte, dat in mijn leven de scheiding van mijn zuster de mijne is.

Het leven is een schouwtoneel, het mijne bittere realiteit.

Ik ben een klep en jij bent mijn uitlaatklep. © Manja Croiset

Die kan dan weer zo naar spelen met taal, maar opgebrand. Verzwakt. En ik lig me zorgen te maken of ik iets gedroomd heb of iets slechts heb gedaan. Als ik ergens de pestpokken hekel aan hem, is het aan fantasten of aandikken van feiten.  Wat dat betreft zit er de film over mijn leven niet door mij, maar door de cineast een onwaarheid. Vreselijk.

Was getekend Manja Croiset

 

 

Geef een reactie

