Ode aan Sonja Barend, haar 76e verjaardag. Chapeau Manja Croiset

29 februari 2016. Velen vieren eens in de 4 jaar hun verjaardag, ik denk daarbij speciaal aan Sonja Barend, die op deze wijze achter haar identiteit kwam en niet alleen daarom. Een vrouw die ik zeer hoog heb zitten vanwege haar verdraagzaamheid, haar roem die haar niet naar haar hoofd gestegen is en zelf met afschuw kan kijken naar hoe broddelend ze is begonnen. Een zeer fragiele vrouw en voor mij heel bijzonder. Ik heb niets tegen Hanneke Groenteman, een paar maanden geleden deze grote namen samen in STERREN OP HET DOEK. Hanneke Groenteman een onderduikkind. Hoe zeg je dat goed? Niet! Ook ik kan het niet in woorden vatten. Sonja Barend met een broze gezondheid en tevens worstelend met vergankelijkheid. Of een felicitatie op zijn plaats is weet ik niet. “Een feestje”in familiekring en ik neem diep mijn illusoire hoed voor haar af.
Geef een reactie

