zo intens verdrietig alles wat ik aanraak verandert in modder, 70 jaar strijd voor niets

Dit meisje zou niet misstaan hebben als het boek Manja van Anna Reiner/Gmeyner verfilmd was. De blik introvert, ik ben het gewoon.
Iets te gezond, niet lenig genoeg?

als Manja jpg

De ziekmakende stalker, iemand van Facebook, buren die het met me gehad hebben, omdat ZIJ loslippig was en als ze gewoon had gezegd had: ‘ik heb mijn mond voorbij gepraat, ik reken op je discretie’ Ik zou gewoon gezegd hebben, vanzelfsprekend.

Nee, een briefje in de bus; ‘je gaat toch mailen met’ …. een bekende Nederlander.

Dat heb ik nìet over mijn kant laten gaan en geschreven: ‘waar zie je me vooraan? Die belediging neem je terug”

Nee, hoor IK HEB HET GEDAAN of gewoon iemand van die gestoorde Croiset dynastie, de tak van Gerard heft verder bij mijn weten geen vuile handen.

Maar goed ik heb nu eenmaal de naam.

Ook al was het een rel geworden op de dag dat mijn overleden is, hoe is het mogelijk. IK DIE MAANDEN NACHTEN NAAST MIJN MOEDER HAD GEZETEN MIDDEN IN DE SHOAH. Mijn zus was er en heft haar al niet meer bij kennis gezien.

Dat je wakker wordt, voor ik naar de badkamer ga de pc aanzet en dan terug, de mails.

Aangetrouwde nicht uit de film ( ik sta allang bij het grof vuil, dat had ik haar moeten doen) ook ongelooflijk van mijn zuster.

Mijn moeder 20 meter verderop overleden en op de pc een mail: “heb je het al gehoord”?

Pas sinds kort weten mijn huisarts en de andere nu niet nader te benoemen, de een zei (zij): ‘je gaat me toch niet vertellen, dat…” Ja. S…”Hij viel een poosje stil” voor hij met een reactie kwam.  Ze horen nog steeds nieuwe schokkende zaken, deels in WINK beschreven. Ik dacht het alleen dingen zouden zijn al in het Nederlamds zijn verschenen, maar dat is niet het geval,

“Vreemd toch dat ik me in mijn ziek zo eenzaam en verlaten voel.” Ik vroeg hem vorige week toen hij bij me op bed zat: “zou je dit aan kunnen?”nu doelend op dat al jaren daar liggen in een vrij groot isolement…dat hij vorig jaar eerder signaleerde dan ik….

Hij wist het niet, in elk geval, zwaar, heel zwaar. Ja, hoor en een scen-arts zou dan zeggen: “zie je wel depressief” en dan hebben ze met hun allen hun zin….
Vaak heb ik het bijna slot op mijn netvlies van “little boy lost” bijna, want daar komt er toch de familie in de laatste zin terug.

Kom op hardcover…  maar weer eens gemaild waar hij nu blijft over een half uur is het 3/3 en de 29e was maandag….

https://www.bol.com/nl/s/boeken/zoekresultaten/Ntt/a+wink+in+the+darkness+Manja+Croiset/N/8299/Nty/1/search/true/searchType/qck/defaultSearchContext/media_all/sc/books_all/index.html

 

De W van Cassiopeia-page-001

Geef een reactie

