98 jaar geleden 11 maart 1918 © Manja Croiset

11 maart 1918 Paula Kool werd geboren, ik kan moeilijk zeggen het levenslicht aanschouwd, want zo heeft ze dat niet ervaren ook voor de oorlog niet. Zoals hier nee, nooit maar toch nog twee keer op de begrafenis van haar achterkleinzoon en een keer in het concertgebouw, op het podium zaten we achter me zat een therapeut uit het Sinaï Centrum, die ons kende maar zich gelukkig  afzijdig hield. Het was niet eens Mahler, het was wel veel verdriet dat los kwam, maar anders dan dit breken. Ik heb nu een nieuwere betere versie…


Ik ben er mijn oudste zuster nog altijd dankbaar voor… Ze zou al witheet worden dat ze genoemd wordt, terwijl ik iets positiefs zeg…
Geen witte roos dit jaar zoals de voorafgaande 3 jaar…. mijn oudste deden het beiden, we zeiden al jaren Paula en hoe meer ze verzwakten, terwijl ze afhankelijk was van ons.  Hoorden we elkaar opens mamma tegen haar zeggen, maarr over haar NOOIT, maar mijn oudste zu vond het ook frappant. 3 maanden en dan 4 jaar en zo was ik kort erna, het leven ging nog door op een lag pitje, maar toch…

Dat blijkt niet te kunnen behalve een film ook foto’s doe ik wel op mijn weblog.

Ik geloof dat ik dit mooier vind dat het zwart rode mij zo Eigen. deze zo leuke actie foto, maar heel arrogant in het bibliotheekfilpmje en dat was onverwacht vond ik dat ik er met kop en schouder boven uit stak. De pc heeft er geen zin o daar is ie

ik teken hier voor

Geef een reactie

