(MIS)COMMUNICATIE/POLARISATIE, FILOSOFIE en INVALSHOEKEN van © Manja Croiset

(MIS)COMMUNICATIE/POLARISATIE FILOSOFIE van Manja Croiset

Hoe zou het toch komen al die polarisatie. Ik hoor toch net weer iets vreselijks op het radionieuws, ik meende dat de Scandinavische landen ruimer van opvattingen, waar ook MISCOMMUNICATIE en over communicatie gaat dit stukje. Verschillende invalshoeken.

Terug naar het nieuws iemand in Denemarken voor de rechtbank omdat hij/zij daar laat mijn gehoor me in de steek, EEN ASIELZOEKER EEN LIFT HAD GEGEVEN!

Stop the world I want to…

Verbaal, lichaamstaal, daaronder valt heel veel, kleding, geuren, gezichtsuitdrukking e.v.a.

De gewone taal, terwijl je zogenaamd in dezelfde spreekt, blijkt niet perse in te houden, dat je elkaar ook begrijpt.

Woorden worden anders geïnterpreteerd dan bedoeld en een ieder heeft zijn eigen belevingswereld.

Ik noem ze verschillende golflengten.

Getuigenissen zijn zelden eensluidend.

Kinderen op gegroeid in een hetzelfde gezin, hebben ook niet per definitie dezelfde belevingswereld ook herinneringen kunnen een andere ‘kleur’ hebben.

Verschillende oorzaken, karakter, tijdstip van geboren worden om er een paar te noemen.

Bovendien heb ik in verschillende fases in mijn leven andere gevoelens en gedachten en dat geldt vast niet alleen voor mij.

Dat geldt voor kunst, voor vrienden en vanzelfsprekend voor familie.

Deels van mening dat mensen alleen in de marge veranderen en anderzijds zijn ze som toch significant…

Het gaat zeker ook over kansen hebben gehad en dat algemener getrokken kan dan weer cultuur gebonden zijn.

Over de betrekkelijkheid, je hebt in je hoofd hoe je ideale partner eruit ziet van binnen en buiten en je komt die tegen en nee, het is hem niet.

Je kom iemand tegen, die voldoet er totaal niet aan je wordt tot over je oren verliefd.

Het gaat hier niet over een beschuldiging, maar over mijn waarneming/opvatting.

Natuurlijk heb je gedeeld/beleefd, die je nooit met anderen hebt….

De vermoeidheid etc. slaat toe en dwingt me dit stukje abrupt te beëindigen.

Een boek schrijven nooit meer, maar al dit soort van columns bundelen. Moet ik wel laten doen, ik kan dat niet meer!

DOM. Elke keer dat ik er een schreef had ik meteen in een bestand moeten zetten.
Soms type ik ook eerst, voor het geval internet o.i.d. uitvalt.

©Manja Croiset
Geef een reactie

