Door ogen tot poëzie veroordeeld, kom ik terecht in mijn ellende bij een goede school herinnering.

Letterlijk en figuurlijk groen en geel. Letters van mijn kennismaking met poëzie. Beide letterlijk nl. niet van ergenis maar van misselijkheid. Ik heb altijd gezegd ik ben geen poëzie mens, maar proza. Boeken gevreten, mijn gezichtvermogen veroordeerlde me tot kleine stukjes,dat werden gedichten en brengt me mij. Wat een ramp die kleuterschool wat heerlijk die lagere school, maar de 6e kklas met zo’n rothoofdonderwijzer en dit was mijn feestje.
Ritme en Rijm schoolradio voor zesde klassers.
Even een kwinkslag in de ellende.
Niet spelen maar leren en toch de HOMO LUDENS dan vanzelf de HOMO SAPIENS GEWORDEN. .
Net nog weer mijn huisarts machteloos.
ritme en rijmjpg
Geef een reactie

