De onnozele verdwazing TAUTOLOGIE over de dood van een voetballer! © Manja Croiset

MUNDUS VULT DECIPI

De onnozele verdwazing TAUTOLOGIE over de dood van een voetballer!

Dit passeerde gisteren bij iemand en was eigenlijk lachwekkend, in een ding had hij/ zij gelijk. Er werd gesproken over HIJ en dat HIJ groter was dan god, want hij was tastbaar ( nou niet lang meer), maar dat was waar.

En in liefde en oorlog is alles geoorloofd ( mijn woorden, nu citeren ik geen anderen over JC), Voetbal is oorlog, dus alles kan.

Dan zijn de mensen dus weg bij de echte weredlbrand, een vorm van vluchten.

Cruyff een held? Dan een uit een oorlog.

In een woord te vangen HOOLIGANS!

En de uitwassen zijn dat een crime passionel of moorden, denk eens aan drama’s voor en na en op hopsaHeilzeza..
Voortvloeined uit MASSAHYSTERIE!

En mensen kunnen ook niet helpen als hun denkraam/emoties niet verder reiken dan SPORT.

Ik had een betere tekst, te moe en het wil niet lukken.

Ach wat wil je? We leven in een land met een hossende koning pil en zijn minima ale net zo gillende aan zijn zijde hun kinderen, die allang in bede had moeten liggen opzwepen. Ja, ze staan zo lekker dicht bij het volk!

De volgende dag een gala en draagt zij een jurk, met een prijskaartje, waar ik een leven lang een garderobe van had kunnen kopen.

Ik ben ook knettergek dat ik hier energie in steek, terwijl ik huil van uitputting.

Over rouwen om en meer dan een individu, slechts bij rampen en ook dan gun ik de familie een privé plechtigheid.

GEEN VOYEURISME

Want ik ben nl. een MENS MET GEVOELENS en je zit op zo’n moment niet te wachten dat de massa en de pers zich op je stort en nu ben ik er klaar mee. Ik had er nooit aan moeten beginnen, maar er werd zo ontzettend veel onzin uitgekraamd, dan ik het weer niet laten mijn karakter….

Bij de dood past voor mij stilte en een soort van in jezelf gekeerd zijn…. Dit is toch niet om die man, dat zijn de noden van….

INGETOGENHEID, dat spreekt me meer aan, ook als het mijn niet aan belangt. Dit is een happening.

Iemand vond mij een nuchter mens, als ik iets NIET ben.

Hypersensitief, geëmotioneerd, gepassioneerd, bevlogen, hoe je het ook wil noemen, maar nuchter HELAAS NIET.

Geef een reactie

