OVER DE SHOAH DIE NOOIT VOORBIJ GAAT YOU you tube en boek © Manja Croiset

Nog over de You Tube het staat wel in het boek
                                   OVER DE SHOAH DIE NOOIT VOORBIJ GAAT.
Graag wil ik toevoegen, dat ik mijn oudste zuster nog altijd dankbaar ben voor wat ze gedaan heeft die dag.

Dat geldt ook voor een andere gelegenheid.

( haar jongste zoon van de week bij mij en we hebben samen gekeken, hij was nog klein, maar kon zich nog herinneren, dààr heb je o.a. familie voor.)
Door haar heb ik pas op de crematie van mijn moeder begrepen, waarom haar broer een andere plek had dan de anderen.
Zijn dood is vaag en mijn moeder had hoop gehouden.
Mijn zus is 5 jaar ouder. Er stond een foto van haar broer op de schoorsteenmantel.
Zij was 7 en ik 2 en  heb er geen herinnering aan.
Ze kwam uit school foto weg…. mijn moeder had maar afstand gedaan/genomen/geprobeerd.
In de gegevens van het Rode Kruis zijn ook tegengestelden berichten, Groß-Rosen, maar ik ‘wist ‘de lucht ingevlogen, gevangen van hot naar her, een bekend gegeven, vervoerd om bevrijdingen te voorkomen. en de trein waarin hij gezeten zou hebben gebombardeerd, waarschijnlijk door de geallieerden.
Geef een reactie

