ERVARINGSDESKUNDIGEN een gruwel. © Manja Croiset

Mensen, die ziekten en of problemen overwonnen hebben of er mee kunnen leven, weten dan zeker dat de ander HET NIET GOED HEEFT GEDAAN.
ervaringsdeskundigen
Ze zouden me voor gek verklaren ‘een voorbeeld’ o je hebt naar Beethoven geluisterd nu kun je dat zelf ook uitvoeren of componeren. Idioot? Zeker, maar hun oordeel is gebaseerd op exact dezelfde nonsens.

 

MET LUISTEREN/ OBSERVATIE/INLEVEN VAN EEN INDIVIDU KOM JE VERDER en volgt de COMPASSIE vanzelf! EMPATHIE  is een beter woord.
Hoe vaak krijg je goed bedoelde wensen of cadeau’s niet op de ontvanger ingesteld, maar vanuit de gever?
Ik tracht het wel te doen, maar zeg ook: “zeg eerlijk of ik ernaast zit” en ik meen dat.
Bij mensen met wie ik een goede relatie heb, kan ik ook een miskleun maken, maar zij durven het dan ook te zeggen.
En mensen ( niet virtueel lijfelijk aanwezig) proef/ruik/voel ik meteen als het fout is. Soms in een spontane opwelling ( tautologie) vergeet ik mijn voelsprieten uit te steken en dender over de ander heen.
Geef een reactie

