De dikke en de dunne Manja © Manja Croiset

De dikke en de dunne Manja

 

Slank en lenig ben ik de Manja uit het boek Manja van Anna Gmeyner.

Dik haar moeder Lea vet joods zwijn.

une fête des livres
savoir de vivre
une grande dame
joie de vivre

à la maison
tres tres malade
et malheureuse

bien sur une grande dame

boule de suif

Gepubliceerd in een traan met een kwinkslag, ik geloof niet mer in de handel, maar wel via uitgeverij Elikser. Vreemd niet opgenomen in mijn bloemlezing.

Ik had een jaar prednison gebruikt, bij het verlies van mijn eerste oor.

Dik haar moeder Lea vet joods zwijn.

Hierom zeg ik

boule de juive.

Geen correct Frans, maar in het Nederlands speel ik ook met taal mijn  “EIGEN IDIOOM”.

Elikser feest 11 sep 2009 014  elikser pg

 

 

Geef een reactie

