GEZONDHEIDSZORG © Manja Croiset

GEZONDHEIDSZORG

Klappertandend ( gebit!) van de kou, morgen is er iemand om een beetje voor me te zorgen. Maar gebit, mijn uitstekende tandarts in Amersfoort ( hij leefde er goed van en kon enorm kankeren om zijn blauwe enveloppe), maar aardige man. Ik kon met hem lezen ern schrijven. Ik ‘schrijf’ hierover omdat hij eens per jaar 6 weken naar een ontwikkelingsland ging om daar mensen te helpen en hij me vertelde dat mensen soms 100 km liepen en hoe machteloos, alleen maar trekken. Nu lig ik hier met een stompje, gaat oijn veroorzaken en het is nog niet het einde. Ik keek eens hoe ze daar in verpleegtehuizen mee om gingen bij echt immobiele mensen. NIETS.
Ja, ze moesten dan in de ‘gaten’ houden of de mensen nog genoeg eten naar binnen kregen. Die thuistandarts al was hij duur zou een systeem moeten, maar helaas een oplichter….
Dat was een goede toen van mijn huisarts.
Ik zei, dat ik de rekening niet betaalde en hij dreigde met een deurwaarder en ik met een rechtszaak ( hij wist niet dat het loos was, omdat ik uit ervaring weet, dat tuchtcollege seponeerde bij niet komen) inmiddels weet ik dat het allemaal wel. Het een nog viezer dan het andere.
Mijn huisarts vroeg; “aangesloten bij een instituut?” Nee, dat was hij niet en vervolgens kon ik de rekening verscheuren als ik mijn zaak liet vallen. Dus het klopte echt niet. Ik zal online eens kijken of hij er nog is.
Hal komt zaterdag en mijn gebitsproblemen baart hem zorgen…. mij wel meer. Ik baar van alles alleen nooit kinderen.

Geef een reactie

