Moederdag, ik ben geen moeder en ik heb geen moeder, alles doet pijn. © Manja Croiset

70 jaar strijd, vechten tegen de bierkaai, de ‘ zorg’ en het oplaaiend antisemitisme, waarvan ik aldoor zei; ‘ kom op maar op, mij krijg je er niet onder. Gezworen nooit bitter worden’. Kinderen heb ik niet dus daar heb ik geen zorgen over en nu totaal koppie onder en in godsnaam GEEN ADVIEZEN!
Laat me met rust en koop mijn boeken, ik heb mijn strijd gestreden.
Hulp doet boodschappen, ik krijg bonbons voor….
Moederdag, ik ben geen moeder en ik heb geen moeder, alles doet pijn.
Ze zegt nu  ben ik er voor je. O ja? Weet je dan wat ik voel en nodig heb?
Ik wil iets eten, even  wachten ik ben bezig.
Hallo mijn lichaam zegt NU, ik betaal
EN OF IK BITTER BEN?
loop maar weg allemaal, ik be toch ondankbaar.
Geef een reactie

