Met mijn hoofd op jouw borst © Manja Croiset

Gisteren met ‘ vriend’ hier had ik het over ademhaling en soms adviezen krijgen daarop te letten. Wie ‘vriend’ is geen geheim, maar hij is bekend en anders zijn doorlopend zijn en mijn naam op Google aan elkaar gekoppeld en dat is met name voor hem niet prettig.
Ik citeerde uit Croisade van een Croiset
Blijkbaar in herdruk.
en op genomen in de bloemlezing of rouwkrans wie is die vrouw in de spiegel;
 http://www.ako.nl/product/9789089544766/wie-is-die-vrouw-in-de-spiegel/

met mijn hoofd op jouw borst
probeer ik synchroon te ademen
om één te zijn
ik word benauwd
en wend me eenzaam af
jij slaapt rustig verder

 ©Manja Croiset
Ik: ‘moet je eens proberen!’
Hij:’ het kan wel, ik ben een keer een hele middag met coassistenten bezig geweest, ze dat te leren.’
We hebben het wel over dingen betreffende zijn vak, maar toch zelden gericht op mijn ziek zijn. Niet helemaal correct, daardoor komen we indirect ook bij zenuwstelsels terecht, behalve ziek ook boeiend.
En de weledelzeergeleerde heer en ik elkaars evenknie, geen spoor van verschil in opleiding.
Maar mijn ademhaling is gerelateerd aan mijn hartslag.
Moe ik neem aan, dat abrupt afbrekend, mijn logica hierin overkomt.
Wel nog zijn woorden: ‘ ach Manja Croiset wat is wetenschap’
Geef een reactie

