Moederdag. Pijn/liefde. © Manja Croiset

Voor alle moeders, ik zal er zo een paar noemen en ook voor hen die het niet zijn een hart onder de riem.
Van mij is het een bewuste keuze, diegenen van wie je het meest houdt, hoort te houden hebben recht op “nestwarmte” als je dat niet voldoende kan geven, MAG JE GEEN MOEDER WORDEN!
Mensen hebben geen recht op kinderen, kinderen hebben wel recht op OUDERS, ja er zijn omstandigheden dat het overmacht is.
Op Facebook.
Vandaag is het moederdag wereldwijd, ik had al geventileerd dat als je geen moeder elke advertentie enz. daarover gaat.
Pijnlijk.
Over mijn schrijven 8 jaar geleden/ langer?
Kwam hier al twee keer per week een fysiotherapeute ( Ik had zelfs een tijdlang twee fysiotherapeuten in opleiding als buddys’. Dat hield in vier keer per week en zelfs dat was alleen onderhoud. De een liep stage en een bindweefsel techniek de ander spieren. Ik had ze allebei nodig. Beiden uitgevlogen, maar nog steeds contact) in 2009 was ik hondsziek bij het verlies van mijn eerste oor, in een draaikolk en als nu iemand me deskundig overeind kon zetten was het Wendy de Greef en als het haar ook niet lukte, echt niet doen.
De reguliere eerder, zoals dat gaat de sociale praatjes, ze verteld dat haar dochter is geslaagd en ging studeren in Utrecht. ik vroeg of ze thuis bleef wonen of uitvloeg. Ze was weg en ik hoefde slechts te noteren.
(ONT)HECHTEN
wat is ingrijpender
de geboorte van je kind
of het vele jaren later
los te laten
beide heftige levensfases
Een vrij willekeurige greep en de moeders en andere vrouw door elkaar heen. lijkt me rechtvaardig!
Voor sommigen pijnlijk.
Met excuses aan dierbaren, maar met een bestand boven de 4000 is dat NIET te doen.

 

Geef een reactie

