EEN WEGGEGOOIDE HERINNERING. © Manja Croiset

EEN WEGGEGOOIDE HERINNERING (taaltechnisch kan dat niet, een herinnering kan je vergeten, niet weggooien) maar ach dit heet niet voor niets

MIJN EIGEN IDIOOM

de herinnering blijft aan (die clown met met die lach)

Dit een herinnering, die helaas is weggegooid door een man, die toen ik mijn auto net had. De garage terugverbouwde en ik was weg ( hij was een dag eerder dan verwacht, ik had dozen vol spullen weg gehaald)

Ik had op het Barlaeus een oude pukkel.

Daar had ik dit gedichtje op  gekrast.
Van Jan Elburg:
ik weet
hoe

je heet

 

madou, (daar had ik natuurlijk Manja van gemaakt)
ik las
het op je tas
dag meis-
je goede reis
pukkel Pukkel png
En zoveel schoolgenoten andere vrienden familie hun naam en tot mijn 55e had ik hem weg, het was zo een emotioneel kostbaar kleinood.
Hij deed maar wat als hij het maar kwijt was. Zo ook tegels over die in de keuken gebruikte waren, weggegooid. Jaren geleden een gaststel verplaatst etc. zaten daar geen tegels achter grrrrrrrrr, maar toch dit.
“NIET LEUK”
En  nu is de garage niet meer in gebruik, auto al 3 1/2 jaar geleden moeten verkopen en daarna WON IK EEN BMW en ik lag hondsberoed, iemand gilt in mijn oor; ( al ben ik zeer slecht horend) GEFELICITEERD….en de rest “NIET LEUK”
Nu zal je geen ergere zorgen hebben of is het juist heel belangrijk vanwege alle zorgen. Het zit lang niet altijd in de prijs.
Over herinneringen, we hadden nog Koenen en dit woord.
Op zoeken Pukkel, zie Puist en bij Puist zie Pukkel.
Dit wilde ik alweer 10 jaar geleden aan een (ver)pleegdochter vertellen, na twee woorden bleef ik hangen ( echte lachbuien heel zeldzaam) ik rolde huilend van het lachen van de bank en zo aanstekelijk ook zij en dit was dus alles. Uiteindelijk heeft ze het gehoord.
En ach ze is dood. Ik heb er wel vrede mee, meer dan haar beste vriendin, die hier ook werkte…. de eerste keer dat ik sprak op een crematie….
Over Koenen Jaap Fisher, zoenen staat niet in Koenen.
Toch eens kijken wat google zegt. Bij Koenen.
Als ik eenmaal begin, ach dan is de nacht minder lang!
Een kleindochter van mijn zus gaat naar het Erasmiaans, een woord kent ze zeker.
(Vast wel meer, een veel lezer) Gaia, moeder aarde.
De zoon van haar andere zoon gaat naar een nieuw school type ook eens een positieve verandering TECHNASIUM.

Koenenkoenen woordenboek latijn-nederlands-e-h-renkema-boek-cover-9789066486270

Grieks heb ik ( een nieuwe tweedehands) maar geen Koenen of ik Latijn heb???
Een kleindochter van mijn zus gaat naar het Erasmiaans.
Hier krijg je toch een sik van, Bovenstaande tekst werd en langer ook switchen met mijn weblog. Geblokkeerd. Bloemen Tijgers Watervallen moest ik dan aantonen. Vind JE dat je dit te vaak ziet, meld het ons….ik doe dat dus hiermee
Een paar keer pas ik een Eigen tekst en volkomen terecht moet. Bloemen watervallen en tijgers identificeren en ik licht de boel niet op en zo ja dan weet ik  ook nog wel het verschil tussen een bloem en een tijger. Dan bedankt voor je feedback, kunnen we je nog ergens mee HELPEN MANJA?
Ik ga terug en wil het bericht opslaan, nee hoor TIJGERS!
Bemoei je met je eigen zaken Facebook. Ik wil niet geholpen worden,
Geef een reactie

