Adoratie is mij vreemd Derrel Niemeyer © Manja Croiset

Nee, adoratie ken ik niet ook al keek ik toen nog niet op deze wijze naar mezelf. Werken bij het Leidsch Dagblad na jaren van inrichtingen…
Anekdotes Leidsch Dagblad een stukje van de redactie met alle foto’s van de journalisten en de kop
“WIJ MAKEN DE KRANT”
De zetterij ging plat, een plaatselijke staking brak uit. Er is wat werk en tijd verzet onder de bezielende leiding van mijn vader, gepraat met zijn personeel en met de redactie. De krant is die dag wél verschenen, maar stevig verlaat.
Mijn chef kwam naar me toe en zei:
“Manja wij schrijven toch zo een stukje, maar hoe nemen zij ons werk onvoorbereid over?”
En dat brengt me bij:
DE SPOORWEGSTAKING 1903 Cartoon van Albert Hahn.
“Gansch het raderwerk staat stil,
als uw machtige hand dat wil. ”
Gansch het Raderwerk stil
Wel irritant van mijn vader om bij zulk soort situatie te zeggen:
“je vader in charge!”
Nu weet ik ter compensatie van ook zijn minder waardigheidscomplex.
Net als bij mij
hand in hand
gaan zij
inferioriteitsgevoel
en
arrogantie.
© Manja Croiset.
Nee, adoratie op geen enkele wijze. Veel later weer opnames en opeens een vrouwelijke psychiater, die toch vooral bij haar voornaam moest worden aangesproken, tot ze hoorde OOK BARLAEUS ( is natuurlijk net zo een onzin) ik ben Zosia en:
“Manja, ga boeken schrijven en houd op met die therapieën!”
Ook toen nog dacht ik dat niet te kunnen, het is voor mij de enige methode gebleken.
En de boer hij ploegde voort/ en de schrijfster kotste voort.
Al een oude van mij.
Welke zijn groter, de helden op sokken of die op sokkels? © Manja Croiset
Voor mij heel duidelijk en de betrekkelijkheid, met de hoofdredacteur uit die tijd was ik wel bevriend.
Gedaan met ijzeren wil, maar een kruik is niet gelukt…
Wat is ADORATIE?
Geef een reactie

