Boeken die een levensgeschiedenis vertellen. © Manja Croiset

Over genomen van Facebook geen moed tot herschrijven….11053909_1102476319778225_567060730106930002_n boekenplank door Jonna FullSizeRender (3) IMG_2490 IMG_2492 IMG_2493 mijn boeken bcLd 1863 jpg

Iemand zei laatst hier op Facebook wat heb jij veel boeken. Dat vind ik niet. Ik kan jaren niet meer echt lezen… een privé bibliotheek, zou ik gewoon vinden en dat zou inhouden…. Boeken, boeken en nog eens boeken. Waaronder die van mij. Ook de andere boeken vertellen een stukje van mijn levensgeschiedenis.
De plank in de logeerkamer politiek en een plaat van het eerst gedrukte nummer van het Leidsch Dagblad 1863 en je kan het geloven of niet met een Bamberg voorouder van mijn moeder ‘een hofmechaniscus’ ‘de hofnar’. ik moet hem nog los compleet hebben.Er was meer, er was iets van hem in het voormalig theater instituut een wat noemen flyer, niet te achterhalen en onder mijn vaders vader, de spotprent van Alexander de Haas. De meeste van mijn eigen boeken, die u kent van de header van mijn auteurspagina…..
Het boekenplankje vol met eigen boeken, drie foto’s een uit 2009 voorlezend uit eigen werk op het feestje van uitgeverij Elikser en twee door Ole Eshuis professional. Die me vastlegde een in bed met OVER DE SHOAH DIE NOOIT VOORBIJ GAAT signerend en de andere zeer moeizaam even op met het roemruchte boek.
Partieel beeld van de boekenkast in de woonkamer, nog twee delen naast.
Ik heb van al de door mij gsechreven boeken 2 exemplaren deze in de boekenkast beneden en boven een plankje apart.
Mijn kinderboekje hier in het rood ingebomden. Het voor mij zo belangrike boek Manja. De oude uitgave en de nieuwe uitgave. Het vel Manja of Serge een verhaal apart en daarom ligt de achterkant van OVER DE SHOAH DIE NOOIT VOORBIJ GAAT er nog bij, daat komt hij in voor. Tomíckovi een facsimile uitgave ( het is er ook als kinderboek) Tekeningen gemaakt in Theresiënstadt, gemaakt door Bedrich Fritta voor de verjaardag van zijn zoontje (die heeft overleefd, de vader niet) en gevonden na de oorlog verstopt in een muur en verder heeft die naam voor mij ook nog een privé betekenis gehad. Columns van velerlei aard, mag pas verkocht na mijn dood en van diverse anderen.
Leidsch Dagblad genomen met I pad is niet geslaagd, niet te zien…

Er ontbreekt een foto de plank in de logeerkamer politiek en een plaat van het eerst gedrukte nummer van het Leidsch Dagblad 1863 en je kan het geloven of niet met een Bamberg voorouder van mijn moeder ‘een hofmechaniscus’ ‘de hofnar’. Er was meer, er was iets van hem in het voormalig theatre instituut een wat noemen flyer, niet te achterhalen en onder mijn vaders vader, de spotprent van Alexander de Haas. Ik krijg hem vreemd niet toegevoegd.

Leidsch Dagblad genomen met I pad is niet geslaagd, niet te zien…
Geef een reactie

