WAT IS JOUW ZIEKTE? NAGENOEG DOOD GEMARTELD© Manja Croiset

M E D E D EL I N G

Nog een keer voor de laatste zal ik een poging wagen iets uit te leggen.
     ‘ Wat is jouw ziekte?’
Al decennia een zeer ernstige neuropathologie, toen nog niet onderkend. Ik verloor op mijn 39e mijn eerste oog mee. Al heel lang Astrid Michielsen had ik twee per jaar een stevige meniere aanval links. Ook de kant van dat oog. Toentertijd zonder Jiddische overdrijving 14 oogartsen, die allen constateerden oog bestaat niet meer. Vele non diagnoses. In 2009 Zou ik een halfjaar hondsziek plat liggend mijn goede rechteroor verliezen. Weer vele diagnoses. Inmiddels 2 kiezen voor niets getrokken. Het zij zo. In 2012 is me door een tandarts blijvend ernstig letsel toegebracht, door mijn hele lichaam niet ‘ leuk’ maar in je hoofd om krankzinnig van de worden…de stervensbegeleiding van mijn moeder nog volbracht. Neuroloog dacht m.s. Klinkt raar, helaas niet. Ik hoopte op wat remissie na rust. Het zou alleen erger worden. Huisarts vroeg op fysieke gronden euthanasie aan. SCEN-arts kort door de bocht gek is lastig, psychiater. Ach daar kwam ik pas sinds mijn 14e. Waarschijnlijk hun schuld. Bewijzen kan niet, want overdoen is niet mogelijk. Op mijn 17e kwam ik bijna te overlijden aan een zeer ernstige medicijnvergiftiging. Toen of al eerder is de beschadiging van mijn neurologische zenuwstelsel ingezet… .(Natuurlijk een zwaar getraumatiseerd mens, maar ook daarin nooit goed gediagnostiseerd, eerst ‘gewoon gek’, later ‘ fobie patiënt’, uiteindelijk heb ik mijn zoektocht zelf gemaakt. Wel met feedbackNu al heel lang aan bed gebonden en verlies andere oog en oor. Dit is een kleine uitlichting op de eeuwige vraag; “wat voor ziekte heb je?” Het is exsessief. Kan nog slechts 1 vinger gebruiken. Mijn vertrouwen in artsen is nihil. Alhoewel er wel steun is van twee. De ene ‘ de vriend…. ‘ en het alternatieve circuit, ook.’ Nee, dank u’
Het zal zinloos zijn, maar opnieuw GEEN ADVIEZEN en bespaar me in godsnaam de o’s en de a’s en heb je dit of dat al geprobeerd?!
HET WAS EEN MEDELlNG.
Ik ben niet achterlijk als er iets kon, wist ik zelf de weg het beste….Niet nu, maar ik zal het een keer converteren naar j.peg en het af en toe bovenaan mijn tijdlijn zetten. De uitputting en de zorgen zijn immens. Een zeer slechte slaper met vele oorzaken. hetgee logisch contraproductief is. Vannacht deprivatie door het onweer…DRAMA. Dit is in het kort; ‘ wat voor ziekte heb jij?’ Ik verdraag niets en niemand meer. Alles bij elkaar heeft het me niet tot een aangenamer mens gemaakt en de miskenning en de onterechte aanvallen zijn en blijven ontzettend.
En mensen. O , ik was bijna dood, komt weer goed. Nee dat komt het niet. Wel met enorme nuance verschillen, ik heb niet 1 normale dag gekend in mijn leven.
ERNSTIG MISHANDELD DOOR IL MEDICI en overvraagd binnen de familie….
Mijn achteruitgang is progressief
linker oog
Uiteraard is op zijn plaats om over 12 dagen van harte te feliciteren en een fijne dag te wensen….
Neem je hoed maar af voor mijn TOP/B PRESTATIE. Dit was slechts een uitlichting.
VANZELFSPREKEND GENIET IK MET VOLLE TEUGEN VAN MIJN SLACHTOFFERROL!
Manja Croiset.
Geef een reactie

