GEROYEERD DOOR PO-E-ZINE. © Manja Croiset

Amsterdam 2 -page-001TEGENSTELLINGENdocx-page-001Kreeften document-page-001
Gewraakte paginas 1Gewraakte paginas
Daar ga ik dan, ook Po-e-zine heeft me eruit gegooid na eerst de blokkade door Derrel Niemeijer. Geen aangename bezigheid, maar als gezegd tegen de redactie dan plaats ik het in het openbaar.
De heer Niemeijer heeft me zelf om mijn commentaar gevraagd.
Ik zei: ‘nee, ik houd wijselijk mijn mond’. Zijn antwoord: “vertel ,daar kunnen we van leren……” Hoe klein kun je zijn?
In Poezine XIII staan diverse teksten van mij.
GEROYEERD DOOR PO-E-ZINE. ( ik zou bijna zeggen gelukkig… wel zonde van energie en geld)
Ondanks vele berichten van mijn zijde, is er niet op mijn verzoek ingegaan.
Daarom plaats ik het opgelaten open en bloot zelf.
Ik vrees, dat het wordt ‘weggehaald’. Het was chiquer geweest,
als Derrel Niemeijer op mijn herhaaldelijk verzoek was ingegaan
en hier zelf gewag van had gemaakt.
Als de tekst wordt verwijderd, zet ik hem bovenaan mijn twee Facebook pagina’s.
Ik had een dergelijk opmaak van mijn uitgever niet geaccepteerd.
Er zijn meer kritiekpunten, die slik ik in.
Van een blad, met de pretentie een literair magazine te zijn,
mag je verwachten dat er met zorg met teksten van derden wordt omgesprongen.
De drie extra gekochte bundels, weggegooid geld. Ik vind het geen visitekaartje
en kan ze om die reden niet als cadeautje aan anderen geven.
Overigens is het blad gedrukt op schitterend glans papier
en de kleuren goed, het oogt mooi op het eerste gezicht.
Ik hoop dat collegae niet hetzelfde lot beschoren is.
Mijn gezondheid laat het niet toe om het geheel door te spitten.
Ook dit heeft me geen goed gedaan.
Bianca Hazenberg heeft een inleiding geschreven, waarin ze een uitstekend beeld van mij schetst.
 
Mijn commentaar op de bundel is daar inherent aan.
Daar waar ze refereert aan de dood van haar broer en het boekje daarover gescheven, was MARTELING op zijn plaats geweest….
 Marteling docx-page-001
Echter op de pagina’s 128 ( tekst overgenomen van Wikipedia deels 129 – een eenvoudige kwestie van enters en of regels vullen), 130 is in orde. 131 en 132 zijn de afbrekingen ontzettend en helemaal, waar het de tekst betreft die over wijlen mijn vader gaan. EEN GRAFICUS. Een gedicht over meer kolommen, simpel opgelost door de kortste erboven te plaatsen.
Mijn timmermans/grafisch oog vertelt me dat het gepast had.
Waarvoor die streepjes staan is me niet duidelijk, ik vind ze hinderlijk. Bij velen staan streepje, verticaal! Bij mij horizontaal….
En de tekst. ‘als onbeschreven perkament’ in zijn geheel op de volgende de pagina…
Het is geen ruimtegebrek, die kolom eindigt met veel wit. “Niet leuk” om te plaatsen!
Simpelweg een mededeling van redactiezijde was eleganter geweest, had mij dit gênante bericht bespaard…
Daarna verwees dhr. Niemeijer naar de pagina’s in j.peg. dat was dan toch goed. Zelfs dat niet. De enige fout die er gemaakt kon worden, is gemaakt. In dit j.peg bestand ziet u een foto/ansichtkaart van het AMSTERDAM MUSEUM. Hij mocht gebruikt worden onder voorbehoud vermelding van hun naam.
Ook dat is niet gebeurd.
Ze kunnen daar ‘iets over zeggen’. Zo lang ze mij niet om een bewijs exemplaar vragen, zal ik ze niet waarschuwen. Zo ja, dan stuur ik de correspondentie met die restrictie mee!
Ondankbare hond? Ik ben aangezocht en heb vele dure boeken ter beschikking gesteld.
Een publiekelijk excuus/ rectificatie wordt alsnog gewaardeerd.
Verder tref ik heel veel obligaat ‘gejammer’, maar tevens heel goede zoals ( EIGEN LAY OUT)
o.a.Connie Harkema springt er uit en nog wel een paar anderen.
Waarvan acte.

Met vriendelijke groet
Manja Croiset
Geef een reactie

