De top 3 / 4 van de boeken van Manja Croiset

Naar aanleiding vragen op facebook.

recensie-wie-is-stentor21

Ondanks dat, “wie is” verre weg mijn beste bundel is. Nog altijd niet de pretentie van een dichteres en dit is slechts pejoratief ( ik heb ze wel ook geschreven) poëzie heeft voor mij de toon van schoonheid en in mijn teksten is zelden iets van schoonheid te vinden, nagenoeg alles de gruwelen van de wereld en mijn boeken van de laatste jaren
MY AUTO BIOGRAPHY a wink in the darkness,
verre weg mijn beste noemen en Manja en Klinieken,
Geschiedschrijving gelardeerd met daarbij passende poëzie. In SHOAH (Shoah de laatse versie mijn eigen In Memoriam Jules Schelvis, zoals het hier en op weblog heft gestaan)en Wink is recentelijk de dood van Elie Wiesel mee genomen, zoals te zien (alleen in de hardcover) Ondanks dat bol wereldwijd levert, geef ik hier de BRUNA omdat het daar op bladzijden 6 en 7 te zien is.
Geef een reactie

