Dichteres, Obsevator, wetenschapper?

Wetenschap, in de ruimte “kookt’ water bij 80% , koken is koken zou je zeggen, maar nee niet heet genoeg om aardappelen in te koken.

Jammer dat ik dit niet mee heb genomen in dit boekje, waarvan alles in staat, ook ‘mijn uitvindingen’ tevens iets dat op een  gedichtje lijkt… Dat gaat natuurlijk als nog gebeuren.

De laatste zin doet afbreuk aan de tekst en het doet mijn moeder geen recht. Het was warme/veilige omgeving. Dat honderd uitpraten althans door mij niet… Maar op zich mocht er veel en was dit ook in principe mogelijk.

een genoeglijke dag

de wind rukt aan de luiken

de kinderen komen doorweekt uit school

terwijl ik ze droge kleren aantrek

staat het theewater op

ze vertellen honderduit

ik besluit tot een verwenmiddag

zet het theewater uit en maak warme chocola

kortom een gezellige middag

was mijn leven maar zo geweest

© Manja Croiset

http://www.ako.nl/product/9789402152555/uit-de-spelonken-van-mijn-ziel/

Geef een reactie

