Ontspanning bestaat niet Verdiet/verdedigen/verantwoorden. © Manja Croiset

Dat afleiding niet bestaat dat dacht ik…bij Jacques Klöters even een vraagje welke Nederlands lied ontroert. Het ene liedje na het andere passeert, maar dat is geen lied..
Er zijn leuke liedjes , grappige liedjes.
Ik wilde uitwijken naar Sweelinck, het werd.. Ze zijn er nog
En daarna volgde van diverse natuurlijk Zwarte Riek met Amsterdam huilt…
Waar ik wel mee worstel en het is toch een gegeven, dat er mensen zijn die door dit ‘onderwerp’ beroemd worden of al zijn en dan goed aan de bak komen.
Ik had dan liever Jules Schelvis met muzikale omlijsting gehad, niet Nederlands talig.
Het zal me niet in dank worden afegenomen…Helaas.
Je mag er niet aan verdienen grote sier
maken.
BE HUMBLE and Honored.
Bescheidenheid past… Toen ik werkte aan mijn boek
OVER DE SHOAH DIE NOOIT VOORBIJ GAAT
heb ik zovelen benaderd en altijd weer dankbaar bij toestemming, zeker bij die van Yad Vashem van een poster ontworpen voor Yom Hashoa, behalve van Yad Vashem, had ik ook toestemming nodig van de maakster less humble and ik minder dankbaar. Elke medewerker is vermeld in de lijst met annotaties, maar dat was voor haar niet genoeg, op de pagina zelf, een jonge meid nog, ook dat heb ik vermeld.
Even voor de duidelijkheid, gevoel van eigen waarde is niet hetzelfde.
Ieder mens heeft zijn eigen wijze van (over)leven.
Maar deze uitspraak ouder. de enigen die minder zijn dan anderen, zij die zich hoger achter en eigenlijk werd ik daar al voor uitgemaakt.
Maar een liedje is geen lied.
Iemand anders vroeg : “wie wil je graag ontmoeten” Maxima en god wie weet kwam voorbij. Bij alles o nee.
Wie wil jij dan ontmoeten? Niemand, ja goede vrienden, familie van wie ik houd, maar een celebrity omdat het een celebrity is nooit en ik ken er velen.
Ja, dit zou ik wel wel een interessante discussie met een wetenschapper/filosoof.
Geen vluchtig bezoek inhoud.
Wat dit dan is, na de woorden hierboven? In angst en ziek zijn me zelf een beetje oppeppen en tranen biggelen, vermoeidheid, maar ook de inspanning de ander voor te zijn op de aanval.
Agressieve defensie.
Altijd verdedigen/verantwoorden…..
En nee, ik gehoorzaam niemand meer.
Maar gelukt is het niet om bedelares af en Einzelgänger te zijn helaas..
Ik  zou moord plegen als ik daardoor zelfredzaam zou zijn.
Nu ben ik weer grens overschrijdend bezig…
Geef een reactie

