MEDISCHE BLUNDERS, ben ik een baanbreker? © Manja Croiset

BEN IK DE BAANBREKER? WEET JE WAT OOK ZO LEUK IS DAN BESTA IK DUS WEL, DE UITNODIGINGEN OM VOOR ANDEREN GLORIE BIJ TE ZETTEN. GEKEKEN AAN WIE ZE HET VROEGEN, DAT LIJKT ME NIET. Een groot bestand.
Hier moeten jullie zijn ( en geen jodenvolk), niet iedereen ook die kunnen vollop denken aanstelleritis want zij hebben het toch ook ondervonden? O nee veel erger!
Willy,
waar ik de kracht vandaan haal??? Voor na Rosh HaShana. Vragen blijven stromen over de film. Wens: NU EINDELIJK PAS IS SHOAH EEN GRANDIOOS boek, goede uitgever bv QUERIDO. BNB is een pootje voor de mindere goden, als daar de DVD bij in kon ook prima, (maar dat heb ik allang geïnformeerd) geen invulling van anderen, duitse woorden met een hoofdletter dat verdom ik in deze context, wel daar waar ik citeer, zit in hun pand en met de DVD. Ik presteer veel, maar dat kan ik niet en lobbyen, nooit iets voor mij geweest, ik ben al veranderd in mijn eigen PR. Mooi joods verleden. Trouwens corrigeren kan ik ook niet meer. Dat zou zonder meer moeten zonder aan de inhoud van het bestand te schaven… Natuurlijk ben ik verre van volmaakt, maar mijn kracht en zwakheden, ken ik door en door.
Met boven menselijke inspanning…. (dit is op facebook gezet en weblog, ik spaar niets en niemand meer) de reacties na jaren van afzeiken wonderbaarlijk positief…
Huisarts gesproken, ze weet nu dat er al die jaren fouten zijn gemaakt, door een abominabele overdracht met voorganger.
Geen joodse, wrang grapje.
De assistente van de kaakchirurg voormalig assistente vroegere tandarts. Zo’n ingreep daar sloeg ik me doorheen. (MET FORDIMABELE STEUN) Maar nu een nieuwe neuritis in mijn hoofd…dus ik kan denken, als het links zat niet. Getriggerd door de kaakontsteking, aan een neuritis gaat altijd een andere ontsteking vooraf. Oor was ik al kwijt in 2009. Dus daar is ménière uitgesloten neuritis occipital.
Hak op de tak, niet gek denk ik onder deze omstandigheden.
Maar toen we elkaar herkenden, mijn eerste vraag luidde: ” hoe is het met je schouderontsteking gegaan?” Lang geduurd maar dat was goed gekomen, oogappel was erbij, dus meegekregen dat ik me wel degelijk nog op een ander kan richten.
En zij zei; ” maar Manja erger geworden, maar al zo lang geleden begonnen”
Klinkt gek, het was goed die middag..
Koorts was over, minder pijn zondag, gezicht begon iets te slinken, BINGO
Neuritis. Draaikolk, hoe ik dit doe? Het heet niet te kunnen. Toch is het zo en hoe ze dat meten, zo’n draaikolk is er honderd maal sneller dan in een dronkenschap, weet ik niets van, nooit dronken geweest. Ik hoor nog iemand/ was een psychiater tegen een ander zeggen: “teveel gedronken, ik probeerde radeloos een vast punt te vinden”
Huisarts gesproken eindelijk gesproken en ik heb gezegd: ” hoe is het in godsnaam mogelijk, dat een tandarts assistente, die ik minstens 9 jaar niet meer gezien heb meer weet dan jij?”
Ze werd niet kwaad, maar gaf toe. “S, ik dacht val HARTSTIKKE DOOD” ze accepteerde.
Alles en niets ontziend gezegd, als ze had geweten was er dus in 2009 euthanasie geweest los van of anderen daar principieel voor of tegen zijn. Maar ‘gek’ een woord dat ze niet gebruikt en het haar niet kunnen schelen op wat voor grondslag, ze vroeg wel degelijk aan op fysieke basis, SCEN-rapport vernietigend, theatraal verwijzing psychiater en ze heeft zich niet gedistantieerd, maar geconformeerd- dat ik zwaar getraumatiseerd ben, weet ik zelf het beste, maar de fysieke klachten zijn geen conversie/hysterica -weer gevochten als tijger) en totaal niet op de hoogte. Ze had me wel bij mijn ouders gezien en zei met name bij mijn moeder: “pas op jezelf anders hebben we straks nog een patient.”
Ziende blind en horende doof. Op de dag dat zij euthanasie bij mijn vader voltrok, samen in een traan met een kwinkslag gekeken, drukproef. Voorop ik in een rolstoel. 7 maanden later na de dood van mijn moeder met Carlijn ’t Hoen uit de film met een boek als cadeautje, want hoe ze ook blundert. Ze is een schatje. Ze schrok van de rolstoel, die had ik al jaren soms kort, steeds langer gebruikend en ze heeft niets geweten…!!! Jaren van ellende waren mij en oogappel bespaard gebleven! Diep treurig!
Maar ook toen ze me overnam van de oudere collega, die wel al gezegd het is op, maar dat vonden zij noch H een diagnose.Vriendarts zou komen, maar kan zich niet vrij maken, nog twee compleet alleen dagen vrijdag en zaterdag.
Understatement of the century. Gesprek met haar wordt voortgezet. Wanneer???
Volgende week vrijdag, want druk… en dan komt ze toch voor de b injectie..
Ben ik een BAANBREKER? © Manja Croiset auteur.
Tja en toen lazerde ik mijn bed uit. En stop ik niet meer met huilen van alles maar een uitputting.
2 Reacties op “MEDISCHE BLUNDERS, ben ik een baanbreker? © Manja Croiset

Geef een reactie

