Een gedicht “intimiteiten schuilen in kleine dingen”. Dit was er één! © Manja Croiset

Vriendarts was hier, wat hij nog allemaal doet.. lectures, rapporten rechtbank.
Hij vond het kinderboekje geweldig.
Ooit eens lang geleden die vele facetten van jou als in diamant.
Natuurlijk ben ik geen gesjeesde schrijver als ik een boekhandel kom, liggen daar steevast de zelfde 10 schrijvers. Ook de film is mislukt, zei ik. ‘Dat wist ik niet, ik kende de kijkcijfers niet’, ‘maar geen krant, dan lagen ze wel op voorraad’, hij begrijpt dat het in mijn situatie belangrijk is...
Ondanks de vele tranen was het een soort van goed en was de topper. Hij was al een paar keer aan het weggaan en toen echt…
Ik hoor hem de trap weer op komen op zich geen belangrijke post, maar even gebracht.

Een klein huiselijk tafereel deed goed en nee dat kan niet iedereen me bieden.

 Deze  staat zowel in Manja en Klinieken als in  de bloemlezing of rouwkrans.

http://www.ako.nl/product/9789089544766/wie-is-die-vrouw-in-de-spiegel/

SAAMHORIGHEID

 

intimiteiten schuilen in

kleine dingen

ik zit naast iemand in de auto

de zon staat laag

hij grijpt naar zijn bril

zonder een woord te wisselen

doe ik het dashboardkastje open

pak zijn zonnebril

we ruilen

Writers blog or writers block. © Manja Croiset

Geef een reactie

