Een onterecht beeld en je zal maar veroordeeld zijn tot HERMIT! © Manja Croiset

Uit
Leven als kluizenaar
 
SAAMHORIGHEID
 
de regen op de ruiten
brengt een hypnotische
rust
verjaagt de angst
terugdenkend aan
een kampeervakantie
gezellige regen op het
tentzeil
val ik getroost
in slaap
het regent gestaag al uren
de postbode doorweekt
zo ook de stukken die hij bezorgt
de plassen op straat
worden een geheel
en het water begint onder de
garagedeur door te zijpelen
waarom vind ik het gezelliger
huiselijker dan de zon
 
een genoeglijke dag
de wind rukt aan de luiken
de kinderen komen doorweekt uit school
terwijl ik ze droge kleren aantrek
staat het theewater op
ze vertellen honderduit
ik besluit tot een verwenmiddag
zet het theewater uit en maak warme chocola
kortom een gezellige middag
© Manja Croiset
waarom geef ik weer stukken boek weg, omdat ‘men’ volhardt in mij als stuk zuurdesem afschildert aan wie geen goed te doen is en alleen maar zielig doet en ondankbaar is en
HET IS ZO ONWAAR!
Mocht iemand hem willen kopen, niet bol en geen Bruna tenzie je hem ophaalt bij beide en de Ako niet betaal je onder € 20 verzendkosten..
De vele facetten als een diamant,
staan in kluizenaar
en ook zijn
die teksten van jou zijn net bloemetjes
verontwaardigd antwoord ik
ik schrijf de boeketreeks niet.
© Manja Croiset en HA DF
En mijn alle eerste boek Dissonante Symfonie
opende ik met
Probeer te verdragen onder wat voor omstandigheden dan ook
zijn naam voluit met toestemming vanzelfsprekend alleen hier niet vanwege google.
Geef een reactie

