Doctor Honoris Causa Medisch. © Manja Croiset

Aanwezig waren vele paranymfomanen.
En vanzelfsprekend onder professoren.
De titel van mijn dissertatie luidde:
“Medical Errors”
Een van de stellingen:
” de hulpverlening is moordend”
En andere:
” En plein publique een flatus slaan”
” Decorumverlies is vernederend”
” De oogartsen krijgen geen helder beeld,
waardoor mijn visus zo slecht is”
” beschadigde visus, blikschade”
” Fluctuerend gezichtsvermogen- wispelturig”
” Audioloog- kreeg OORkonde”
” Mammografie- Borstplaat”
” Slaapdeprivatie- nachtschade”
” De ziekte staat in het TEKEN van lyme”
” PneunoMIA”
” CARAmia”
” Overdosis morphine- painKILLER”
” Een slechtziende wandelaar – blindganger”
” Verlamde benen- hangende pootjes”
” Fluctuerende darmontsteking- Colitis Interruptus”
” AA- dorst lessen”
” Depressief- downyndroom”
” De E.O lijdt aan abortus bang.”
” Geluidsfobie- Bang en Olufsen”
” Voorhoofdholt en bijholteontsteking- Sinus en Cosinus”
” Allergie stikstof”
” Glucose gehalte in orde- suikergoed”
” Achterdochtige vader-PAranoide”
” De eed van Hippocrates, meer iets voor een paardenfluisteraar”
“Student gaat te weinig naar de universiteit – hypocampus”
” Deze orgaandonor- LEVERancier”
” Interieur geesteszieke- inrichting.”
” Brainstormen- commotio cerebri”
” Als je last heb van constipatie, ben je geen schijtlijster”
” De internet promoveerde, het was de Chrohn op zijn werk”
” In dat ziekenhuis ben je een Meanderthaler”
” Sterven een barre reis naar je laatste ademtocht”
” Therapie is zwaar, maar oefening baart KUNST”
” Britten zijn niet incontinent”
” Noodhreet suïcide- morsesein”
” Chirurg aan het werk- operationeel”
” Bedlegerigen hebben geen stoelgang”
” Van het wachten op de uitslag, krijg ik eczeem”
” Een karbonkel is negenoog, maar OctoPUS”
” Arts weigert inzage CV- status symbool”
” Nachtmerries- syndromen”
” Een professor verdient collegegeld”
” Dat is niet waar- LEUKemie”
” De bof net zomin”
” Arachnofoob- hersenSPINsels”
” Kraakbeweging – chiropractor”
” Reuma ontwricht leven”
” Ik heb een laryngitis, ik ben niet stem gemachtigd”
” je hebt niet voor het kiezen, wat je voor je kiezen krijgt’
” ethiek is er niet voor de patient, maar de angst van een deel van de bevolking”
(SCEN-procedures)
” Je hebt niet voor het kiezen, wat je voor je kiezen krijgt”
” De meeste artsen zijn niet introspectief”
” Je kunt beter zwakbegaafd zijn dan het beter weten dan de artsen”
” Ik dood de tijd tot de tijd mij doodt”
” ‘ver’ sterven is niet mild”
” Helpen hoeft niet perse te baten om toch hulp te zijn”
” Slechte hulp is geen hulp”
” Mondige patiënten blijven overgeleverd aan de hybris van de bedweters”
” Van tinnitus word je horendol”
Dit was een greep.
Wie weet komt er ook nog een politieke.
Ik schei mee uit ik lag te wachten op de dokter- pay me a visit”
Manja Croiset Doctor HC
Geef een reactie

