WoordCartoonist © Manja Croiset

Welke jan lul doet dit jaar de oudejaarsavondconference? Het was me het jaartje wel lieve mensen.
Zoals altijd Wim Kan.

Als hij van TRum pet hoorndrager werd, le cocu, zou dat genoeg afgang zijn. Het klinkt grof, maar is een gangbaar woord, hij is vast met menigeen kutzwager.
Er was een toneelstuk la cocue met een actrice wiens naam ik niet noemen zal.
Ik zei het gisteren al the lady vanishes en niet van Hitchkock.

De wereld vergaat gewoon langs natuurlijke weg, geen voorspelling van een godsdienstwaanzinnige, een enorme meteoriet inslag dus een planetoïde, geen nabestaanden geen rouwenden .
In een keer o mijn lieve Augustijn alles is weg, ook de problemen.
Mijn ‘vlees’ is zwak, maar mijn geest spring levend.

Niet alleen de oplossing van this century voor alles. Ja, op Mars hebben ze misschien nog last van het Nutssysteem…

Vroeger heette dat, ‘we wisten al in de jaren dertig’ en zonder dat ik discrimineer.
Ik wist het al toen het ‘vreemde woord gastarbeider in zwang kwam’ of je bent gast of je bent werknemer. Een ‘Au pair’, die werkte zich rot voor een fooi, maar kwamen om de taal te leren.
Ik maakte lang geleden een grapje over een gastarbeider op een damiate pers…
Het Is enige tijd geleden, dat kan ik u wel vertellen. Het Leidsch Dagblad en het Haarlems dagblad fuseerden (dat droeg de naam damiate) het werd de tovenaarsleerling.

Mr 6 Pence, nou dat is niet zo expenCive!

Manja Croiset

 

Geef een reactie

