Scheldwoorden, muziek, reizen, majesteitsschennis. © Manja Croiset

Er worden ontzettende dingen gezegd en gebeuren vreselijke zaken. Ik vind pannenkoek wel een uiterst beschaafde verwensing.
Als er wel eens iemand met 180 over de snelweg vliegt, toch een auto geen hybride en zo iemand wordt aangehouden, stevige bekeuring en dan hoor je later, zo’n man. Ik ben niet zo van gender.
”Man ga boeven vangen” en daar wordt dan geen extra straf voor gegeven.
Kijk als die persoon met een koekenpan op zijn kop had geslagen…
Ik trachtte een ludiek teintje te geven, maar het is helemaal niet geestig.
Belediging van ‘een ambtenaar in functie’ nou ze moeten wel heel erg gezocht hebben om hier een zaak van te kunnen maken.
Oproep: ” sommige agenten zijn ‘pannenkoeken’ scanderen.”
Ik las dat blog en een keer stond er Delftzijlster, als dat correct is weer gegeven. Seponeren, vormfout.
Leuker kunnen we het niet maken, gekker wel. Ze weten daar in het noorden niet wat er in de realiteit speelt.
Met een beetje humor had ‘oom’ agent kunnen zeggen:” o dank u, ik ben er dol op of ik lust ze niet,”
maar een straf?
Stapelgek en maar stapelen.
Manja Croiset

Vaag in mijn herinnering ‘mosje pandekager’ iets wat mijn zus Marjolijn Croiset in het begin stadium van haar pianolessen speelde. Mook is dat correct, weet jij het nog precies of anders de aanverwanten in Scandinavië?
Over pannenkoeken gesproken, we hadden het kort geleden met een groepje hier
over de veranderingen in de Nederlandse taal.
De tussen n in die pannenkoek was net ingevoerd en ik had sinds kort mijn PGB,
o dat was nog een soort van ietsie pietsie leven.
Mijn eerst…PGB hulp VWO diploma begonnen aan een HBO wilde toch liever naar de universiteit en werkte eerst kort between studies veel.
Ze was de oermoeder dat guppie van een hele serie van die school.
Ik zei met een stalen gezicht; ”ja, dat klopt” , ”weet je hoe ze die maken”.
”Twee pannen met de een gooi je hem op en op en met de ander vang je hem.”
Ik kan u vertellen dames en heren, ze ging er in met boter en suiker.
Okay een pannenkoek met boter en suiker.
Manja Croiset

Kom nog even terug op het ‘scheldwoord pannenkoek’ als je daarvoor gearresteerd kan worden,
waarom ben ik dan al niet lang geleden, letterlijk van mijn bed gelicht?
Wat ik zeg over ons hoskoning met zijn minima aan zijde, is absoluur majesteitsschennis…
Depressiegale, Pannenkoek scheldwoord, ik voel me steeds zieker, maar ook steeds normaler.
© Manja Croiset
Hallo, wakker worden, geen slaapdeprivatie noch dat programma van Dröge.
Olympische spelen en eerst onze hosprins nu koning.
Het Holland Heineken Huis…
Opeens ‘geen toeval’.
Waar was Trix jaren geleden toen ze meningitis kreeg?
Juist op de mediterrane op het jacht van….
HEINEKEN, niet HEERLIJK HELDER, ja dat is het mij nu.
Vriendjespolitiek vaak wordt gedacht bij sponsors of donaties (tenzij anoniem)
je verdiendt het met de PR dubbel en dwars terug.
AANGENAAM AMSTEL. Bekt niet echt.
© Manja Croiset
Te moe voor uitgebreid laatste gaf ik mee de te mi grootse reactie op Jan Terlouw,
dit zegt zijn kleindochter.
kleindochter-jan-terlouw
7 Reacties op “Scheldwoorden, muziek, reizen, majesteitsschennis. © Manja Croiset

  1. Een “vliegende” auto, een hybride, geestig. Het onheus bejegenen van een politieman is kwalijk, en het door de vingers zien ervan, ook, en het onbestraft laten van aanslagen op de benen en hoofden van voetballers is elke zondag aan de orde van de dag. Voetballers die belasting ontduiken ontlopen trouwens dikwijls ook hun straf. Het is symptomatisch voor onze samenleving geworden. Maar een bijstandstrekster die een beetje fraudeert zit zo achter de tralies of ze wordt onbarmhartig gekort op haar uitkering.
    (S.v.p.: zie me niet aan voor een boze witte man)

    Like

  2. Nee, ik zie je wel als boos, niet als ‘de witte man’ meestal zijn we het eens, in dit geval hartgrondig oneens. A;s je het terecht dat ik iemand gearresteerd wordt vanwege ‘pannenkoek’ dan vraag ik ook aan jou waar ben je nog mee bezig.
    Manja Croiset

    Like

  3. Komop, Pieter. Houdt dat in dat je je aan onderdanig moet zijn aan elk regime? Dociel zijn? Het feit dat agent zich zo in zijn kruis getast voelde, zegt al veel over zijn bekrompenheid of wetend, dat hij fout zat en te klein omdat toe te geven. Een rustig:” nou, nou, mijnheer let een beetje op uw woorden” Dat heeft hij niet gedaan, in zo’n vak hoor je overwicht te hebben en niet puur door je uniform. Als hij met woorden niets bereikt had en het was uit de hand was gelopen.. nog wijzer, hij had kunnen doen alsof hij niets hoorde,

    Like

  4. Merkwaardigmeningsveschil. Van jou moet de agent dociel zijn. Maar inderdaad, als hij zegt: kom op man, let een beetje op je woorden, klinkt dat ook redelijk. Ik denk dat we het enigszins met elkaar eens zijn. Maar een agent hoeft niet alles over zijn kant te laten gaan.

    Like

    • “Alles” ??? PANNENKOEK Hoe kom je erbij dat ik zeg dat agenten docile moeten zijn, maar ze moeten hun vak wel beheersen.
      En “burgers” ook niet en verder heb ik wel wat anders aan mijn hoofd nl mezelf.
      Dat verdien je niet, maar pijn angst en zwaar depressief, wil ik opstandig zeggen:
      JWOHL HERR OBER STRUMBANHFÜHRER! Pieter: “ik vind je dan nu een ‘pannenkoek'”.
      Nee, da vind ik niet, het is voor mij geen scheldwoord, ik raak upset en geïrriteerd als mensen van jouw kaliber ook al onnozel gaan doen, zijn we helemaal nergems meer.

      Like

Geef een reactie

