Annus horribilis, bij mij een Vita Horribilis © Manja Croiset

VOOR IEDEREEN HIER en ‘de Hulpverlening’.
LESMATERIAAL 

Ga er maar aanstaan, ik sta niet meer en als ik wel eens onaangenaam ben, onthoud jullie kunnen allemaal bij me weg, maar ik niet.

 Het afgelopen  jaaar was met recht een

Annus horribilis, het completteerde mijn  Vita Horribilis

Beste Bubba Rogowski en andere nieuwe onbekenden, wat ik heb is naadloos verwoord door een aangetrouwde nicht in de film die anderhalve maand geleden op tv was.

Maar geen arts en krijg er gewone logica maar eens in bij artsen, wat ze zegt is waar maar het staat niet in de boekjes. Dus il medici geloven niet, werd het ms o nee een oude borelia etc. Maar om komt te gaan mijn fysieke zenuwstelsel is compleet aan flarden door ‘medicijnen van mijn 15e door psychiaters, op mijn 17e ging ik daar bijna dood aan. Ik kan niet anders zeggen dan helaas. Op mijn 39e werd ik blind aan een oog.. na al langere periode neuralgieën. Geen Jiddische meer dan 15 oogartsen, van de een na de ander, even zoveel etiketten. Kortom ze constateerden allemaal dat het oog niet bestond. Dit is het meest duidelijke, langzaam maar zeker vallen functies uit…sterven af.

Met een medisch wonder, niets werkt naar behoren, met een uitzondering mijn hersenen werken nog. Met zoveel vergif en zo weinig slaap, hoor ik niet een grijze hersencel meer over te hebben oftewel zwaar dement. Peuter dat een onbekende arts aan het verstand, dus werd ik opnieuw voor gek verklaard… o, ‘ze’ slaapt vast meer dan ze denkt. Theater enz. Ik had middels mijn schrijven eindelijk een vak al ben ik op mijn 30e afgekeurd. Ik lig hier nu jaren te vechten tegen vooringenomenheid en bureaucratie en ik heb wat weerwerk gegeven. Want als kleintjes groot woorden en met zoveel bagage dan zijn ze niet voor de poes. Die strijd tegen artsen bureaucratie ook onbegrip bij een groot deel van de familie heeft me de vernieling weer opgeholpen… alle poten onder mijn bed vandaan gezaagd, ben ik nu weer opnieuw een mentaal wrak door alle tegenslag, steeds zieker geworden en hier lig ik dan, totaal geflipt als medisch wonder. Nagenoeg blind en doof niet kunnen lopen gevoelloosheid, gruwelijke pijnen en tintelingen/ paresthesien, die overigens bij artsen alle drie onder de noemer pijn vallen. 

Al die gevechten tegen die bierkaai hebben we weer gereduceerd tot een mentaal wrak. Hebben ze toch weer gelijk tussen de oren. Nu zit er verdomd veel tussen je oren. De nervus opticus je evenwichtsorgaan etc…

Ik heb bevochten en bevochten, deels lukt het dan wel een PGB 2017 dat niet meer bestaat, maar via een hardheidsclausule er doorheen gedrukt, door ene Manja Croiset de gek…, maar al die strijd heeft me de kop gekost en over de kop gewerkt en nu opnieuw een emotioneel / labiel wrak, nou….het is teveel geweest en ik ben niet meer opgewassen tegen mensen en mijn eigen kwalen, je kan beter vragen wat ik niet heb dan wel, me doodziek voelen en panisch van het niet meer verdragen met maar een paar Manja connaisseurs met mijzelf met stip op 1, vriendarts en wat familie die het ‘gewoon’ hebben meegemaakt. Of ik al terminaal ben, heel vaak al, hart begeven, verzwakt, soort van epileptische aanvallen, diverse korte perioden buiten bewustzijn en hyperallergisch voor medicatie wat goed is tegen neuralgieën, tegretol/carmazepine een voorbeeld uit velen. Terminaal, zo vaak voorspeld binnenkort kassie wijlen, maar ik ben er nog steeds, maar niet meer in staat tot incasseren en dan vliegen de adviezen me om de oren. Voor een gevalletje van ‘idiosyncrasie’ zijn geen adviezen…. en nu angstig mentaal wrak en toch wens ik niet over me te laten lopen, maar van 70 jaar miskenning was ik eerste sterker geworden en nu uitgehold en panisch en verdraag en vertrouw ik maar een enkeling.

Jammer, dat niet als sticky bovenaan kan, wel op mijn auteurs en weblog…

Natuurlijk is dit het in een notendop en lig ik hier meestal in mijn eentje te creperen.

 

En grappig is het niet…

Doctor HC op doorploegd leven .

  1. M.

Een hoofdlink, vele sublinks met ook die naar de documentaire door de cineast Willy Lindwer met een paar marginale onjuistheden. En bespaar me adviezen en o’s en a’s.

 

                 “WE HEBBEN ALLEMAAL WEL EENS WAT”

Een gruwelijk leven een einde met een horror scenario.

 

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Manja_Croiset

Geef een reactie

