HOE VERVOER IK EEN KERSTBOOM? Fidan Ekiz © Manja Croiset

HOE VERVOER IK EEN KERSTBOOM

Column over een column

 

 

Van: Manja Croiset [mailto:croiset.manj@hetnet.nl] Verzonden: dinsdag 13 december 2016 17:21 Onderwerp: Cor weblog

 

 

HOE VERVOER IK EEN KERSTBOOM? 

Fidan Ekiz © Manja Croiset

 

Met nog steeds dikke lodderogen van mijn zwaardere slaapcapsule, blader ik door tv gids, er is een Turkse Nederlander met een column, geblondeerd haar. Voor het eerst gaat ze een echte kerstboom kopen voor haar zoontje van 3, verdwaasd staat ze met het ding bij de kassa en vraagt:”hoe vervoer ik die?” Antwoord;”ik neem aan dat u met de auto bent”. Nee, dat was ze niet… ze maakte wel een grappige opmerking, werd niet om gelachen; ” ze mogen bij de inburgeringscursus wel les geven, hoe vervoer ik een kerstboom?”

 

Ze woonde vlakbij een jammerverhaal volgt. Over gebroken thuis komen etc.

 

Mevrouw Fidan Ekiz, onderdeel van het feestje, ook wij deden dat zonder auto.
Pappa en zijn drie dochtertjes togen naar Het Singel altijd handschoenen aan, zochten er een uit,
natuurlijk niet zonder af te rekenen. Handschoenen waar dan toch de naalden doorheen prikten.
Boom horizontaal en zo in optocht naar huis.
Helaas denken caissières heden ten dage ook alleen maar in auto’s.

Ik draai me om mijn lodderogen willen weer dicht.

Overigens voor de tweede keer hoorde ik het begrip, “BOZE WITTE NEDERLANDER”
misschien is het al lang in zwang, ik lig per slot van al jaren in bed. Je bent dus tegenwoordig

“GEKLEURD BOOS”!

 

Ik was gematigd paars en als ik boos word/overstuur raak cyanotisch.

 

Ik word boos en loop gewoon rood aan of is het schaamte?

Beide nu een fantasie, te sloom.
Ergens moet ik nog eten vandaag.

Zonder ”zeg groenteman” uw fossiele veslaggeefster.
Het is 60 jaar en langer geleden.

 

Geef een reactie

