Voor mij is er geen enkel verschil tussen monotheïsme of de Griekse mythologie,

Voor mij is er geen enkel verschil tussen monotheïsme of de Griekse mythologie, Heidense goden.
Allemaal verhalen…
Bekrompen dat dit toch weglopen zou leiden, is zo helder als glas.
Zowel hier als op mijn auteurs. Je mag alleen maar ja en amen zeggen.

Ik zeg niet dat jullie niet mogen, maar ik blijk wel te moeten.
Kleine zielen.

Vooral meegaan met de massa.

Ik zeg niet dat jullie niet mogen, maar ik blijk wel te moeten.
Over liefde gesproken, rond warm zacht.
Niet hoekig en vierkant.
Staat totaal los van (naastenliefde en geloof)
Mensen met jullie lichtjes, jullie hebben geen flauw benul…
Wees er dankbaar voor dat je het niet bevatten kan, maar ga elders de les lezen.
En een fabeltje, dat er zonder geloof geen waarden en normen zouden zijn.

Een sociaal bewustzijn..

 

Geloof gaat mijn pet zo te boven, vliegtuig neergestort in zee.
Nabestaanden slaan een kruisje;”god hebben hun ziel”, waarom heeft god dat dan goed gevonden?
Er zat een beroemd koor in, had god behoefte aan een engelenkoor?
Ik type al huilend eenzaam, ook met mijn levensbeschouwing eenzaam.
Totaal nihilisme is zeldzaam…en maar sturen die lichtjes.
Complete waanzin voor mij.
Mensen voel dat voor al, maar toon wel respect.
Nihilisme is geen ziekte.
Ik heb er wel heel wat gezien met godsdienstwaanzin.
Is er een scheidingslijn?
Maar count your blessings als je wel gelooft, het schijnt tot steun te zijn.
 

Opnieuw Suum Cuique, maar dat komt niet van de andere kant. 

 
Dit boekje is te hoog gegrepen. hoeveel zullen vinden, verdiende loon?
Ach op mijn 16/17e werd me al hel een verdoemenis toegezegd, wat dat betreft had zuster Tolsma gelijk.
Een ding is zeker, slijmen doe ik niet.
cover-vita-70-doorpl
 De titel van een boek van mij uit 2008
                                          CROISADE VAN EEN CROISET
de titel zegt meer dan de inhoud van het boek.
microsoft-word-voork-cr
Een Reactie op “Voor mij is er geen enkel verschil tussen monotheïsme of de Griekse mythologie,

  1. Je was toch weer actief en raakt de kern weer als altijd. Het onlogisch godsgeloof zit misschien in een zelfbehoudgen. Er zijn zelfs nogal wat wetenschappers die er mee behept zijn. Als ongelovigen zijn wij niet in staat de gedachtegangen van gelovigen te volgen. En zelfs de man die ik het meest bewonder, Obama, roept regelmatig God aan, oprecht of niet oprecht. De schrijver A. Van der Heijden schrijft in Trouw:
    “Het leven is een nachtmerrie die ik onder woorden probeer te brengen”. Jij hebt in je boeken niet anders gedaan, en dat op een eerlijke en originele manier.
    Het meest idiote van godsdiensten is wel dat ze vaak zowel liefde als uitsluiting
    prediken. En superioriteit.

    Like

Geef een reactie

