Vita Horribilis © Manja Croiset

Mijn achteruitgang is progressief

                                                                            VITA HORRIBILIS

Dit jaar was in top 70 nr 1 der ‘Anni Horribiles’, en completeerde mij ‘Vita Horribilis’ en onder deze noemer verschijnt komende week mijn laatste boek.
Geen Heintje Davids effect meer.
Het noodgedwongen einde van mijn schrijverscarrière, het zal mijn nood vergroten.
Nu moet de nieuwe lezer niet denken, dat dit kleine boekje mijn leven weergeeft, dat beeld wordt gevormd middels al mijn boeken… niet elke tekst relevant/interessant voor derden.
Het slot, het Leitmotiv de dood vanzelfsprekend, niet de mijne wel de weg erheen, ik citeer mijn zus Marjolijn Croiset die dit op haar beurt citeerde bij de samenkomst na het overlijden van ons beider vader Odo Croiset, inmiddels ruim 5 jaar geleden. Waarom hoef je niet bang te zijn voor de dood? Zolang jij er bent is de dood er niet en als de dood er is ben jij er niet. Simon Carmiggelt- zoals altijd een zijsprong, nu sta ik vlakbij hem op de lijst van proza schrijvers. Ik denk aan Piet Gerbrandy die het maar niets vond een Wikipediapagina voor een auteur van printing on demand boeken.- Het standpunt van Carmiggelt deel ik cerebraal, helaas ken ik wel emotioneel een zeer ernstige doodsangst overgedragen door mijn moeder… het zou haar agonie versterken… Een ander deel van de hersenen, als vrouw die Oliver Sacks opvolger had willen zijn, bere interessant als wetenschap.-Hetzelfde lot is mij beschoren, maar zij was wel omgeven met meer familie…
Ik ben hem kwijt geweest na de dood van mijn ouders er kwam zoveel negativiteit richting mij, dat hij terug is.
Met dank aan ”ethiek’ en hokjesgeest.
Mijn boekenreeks tezamen De odyssee van mijn bestaan.
In een keer het makkelijkst te vangen in
”Over de Shoah die nooit voorbij gaat”
Ik draag Vita Horribilis in gedachten op aan een fan van het eerste uur, die op 5 januari verjaart.
Bewust zeg ik niet ‘zijn verjaardag viert’
Ik wilde dit na twaalven plaatsen, maar er is niets van mijn gading op tv en geen gade aan mijn zijde…
Zouden al die mensen die niets hebben met kerst zich realiseren dat het nieuwe jaar hetzelfde feest is?
Het tijdstip discutabel/natte vingerwerk.
artikel-parool
Geef een reactie

