CHAOSMOS Politiek taal. ziekte © Manja Croiset

Er zijn een paar mensen met wie ik priveberichten uitwissel, nu een stortvloed ivm mijn uitlatingen over Trump. Of hier of niet, het is mijn politieke ‘cabaret’ alhoewel nagenoeg serieus. Mijn manier van actie voeren vanuit mijn bed. Ik heb geen behoefte aan privé kritiek. Hier or take it or leave it.
Fatsoen waar heeft ons dat politiek gebracht? En cabaret kon heel ver gaan. Ja, tegenwoordig worden cartoonisten vermoord voor mij een reden om nog verder te gaan.
Manja Croiset

CHAOSMOS
TRUMpet-Last post
Deze SPINster een suggestie, gewoon een Black Widow.
Voor de niet weter, vrouwtje vreet mannetje na de daad op, ik kan het geen liefde noemen, dat is LUST. Problem solved. (Kinderhersenen, ik wist dat, maar begreep dan de voortplanting niet. Niet het stadium van durven vragen, maar de eitjes waren er al vol op.)
Wat dit zijspoor is, ja ook politiek. Hersenen gaan zoveel sneller dan ik typen kan. Een test vans een psycholoog. Let wel, ik was 5 jaar afgesloten van de buitenwereld afgesneden geweest in Veluweland minder dan Zeist een test. IQ rechtvaardigt middelbare school oplediding wel, maar weet weinig ivht het milieu, toen het niet meer aangewaaid kwam, te lui om te leren, zo ontwikkelde “ze” een schoolfobie en totaal niet ambitieus. KIJK IK HEB NIET ZO OP DIE PSYCHIATRIE, mijn boeken de film…. mijn Eigen therapeut, natuurlijk met steun van anderen.
Veel later een test in het Sinaï Centrum, uitslag ook niet om vrolijk van te worden, in een gesprek met dezelfde -loog als test. Vraagt : “wat zou je nu graag doen?” Ik antwoordde oprecht: (dat hield me bezig)
“Ik zou graag bij Simon Wiesenthal werken.” Hij keek me eerst verbaasd aan, maar de beroerdse niet en zei: ”dat klopt helemaal niet met de uitkomst van de test, zo zie je maar weer wat die testen waard zijn ” Maakte een aantekening en zou schrijven “negatieve faalangst ipv niet ambitious.”
Ik durfde niet te zeggen, toen nog niet. Hoe kon je je nu op een test concentreren als je gek bent van angst. (Mijn vader deels een zeer pragmatisch mens, kon ook schitterend vertellen, net als Graaf Soppie / Max van der Stoel, prachtige verhalen tijdens onze kampeervacanties, hij een test bij verandering van baan. De Rohrshachtest, hij zei:  “ik zie een inktvlek.” Fout, Fout. conclusie FANTASIELOOS! Iemand anders ook een loog? Keek naar zijn hadntekening op de sollicitatiebrief en DIE MAN MOET U HEBBEN) Natte vingerwerk, Lijmen Jan weer wat anders. We mogen constateren dat ik dat heb weggewerkt, maar al die ” logen”. Spelen met taal “op gespannen voet met de waarheid”, Dat was toen de parlementaire taal en dan werd er afgehamerd. Zo was het toch , Jeltje van Nieuwenhoven, ik herinner me nog Dick Dolman en Anne Vondeling. de tijd van de beschaving in Nederland. Nu anders, KOPVODDENTAX en Effe Dimmen, respectievelijk Geert Wilders en Jan Marijnissen. Was daar toen Gerdi Verbeet, die naar mijn zin onvoldoende afhamerde en die ik daarover schreef en antwoordde. “de eigen verwantwoordelijkheid”. Later wel een alleraardigst contact bij mijn verzoek haar 4 mei speech te mogen gebruiken in mijn boek OVER DE SHOAH DE NOOIT VOORBIJ GAAT, “toestemming en wat goed dat u doet” en nu rol ik om noodstop.

Trump is bekend om zijn sexuele aberraties, als nu eens zijn laatste dochtervrouw hem om het leven bracht via wurgsex..

Ik kan dat niet US English vertalen. Shoshannah Brombacher iets voor jou?

Sorry, dat klinkt ook niet. Ik doel om vertalen, jij slaapt nog. Ik moet het ook al is het hier inmiddels ochtend maar eens gaan doen.

Morpheus moet hier nu toch wat minder druk hebben.

Manja Croiset
Een ‘spotprent’ wel op mijn netvlies.

Dat woordcartoonist was wat op de achtergrond…
Curieus ‘moordwijf’ had al een positieve lading…. en die solovlucht, debiteerde ik omdat op de tijdlijn van Loes Vd Kaaij iets van Bukowsky stond en dacht weer eens aan Wim Kan. Denkt u dat de Russen komen? Ik wel, maar een voor een en nu naar SLAPEN

Shoshannah Brombacher
Verwijderen
Shoshannah BrombacherDag Manja, ik kom net thuis, het is een gekkenhuis hier, ik ga nu meteen slapen, maar zal er over een paar uur naar kijken. Veel liefs, Shoshannah. Ik ga ook een cartoon maken.
Heleen Kramp

Ik zou dit wel kunnen vertalen, maar al mag ik Donald niet, dit voorstel vind ik toch ook helemaal niet netjes.

 

Manja Croiset
Verwijderen
Manja Croiset Beste Heleen, het gaat hier niet over fatsoen of juist wel, mijn verzet tegen een man die ernstige bedreigingen vormt voor vele bevolkingsgroepen. De politiek hier is ook uit de hand gelopen:
”stel dat we hier opnieuw onder een bezetting zouden leven? Zou jij dan braaf gehoorzamen of in ‘het geweer komen’?” Dat is  nl. aan de orde…Je kon het vertalen, maar het is niet fatsoenlijk. Shoshanna Brombacher is een begenadigd schilderes een begaafde vrouw in meer opzichten, thans in the US levend en ze komt in opstand, gelukkig velen of het helpen zal??? Maar lijdelijk toezien. Ik heb een rot leven vanaf mijn geboorte, hoe goed zou het zijn, lijf en geest rust te gunnen. Maar dat vind ik dus niet fatsoenlijk. Plus ik zou zeker geen vrede hebben met mezelf. Mede voortvloeiend uit dat rot leven, het heeft een politiek bewust zijn bijgebracht. Hulpbehoevend, afhankelijk kwetsbaar, maar vergis je niet in mij. Voorkomen is beter dan genezen, het is te laat om het voor te zijn. Wat is fatsoen? Er is hier veel strijd rond mijn persoon, boosheid om het niet aanvaarden van geboden hulp. Mag ik dat zelf beslissen. Hulp nodig ja, maar mensen met mijn levensbeschouwing.
Donald? Vriend van je???

 

Manja Croiset
Verwijderen

Manja Croiset Bij deze…

foto van Manja Croiset.
Geef een reactie

