Ambitieuze wens © Manja Croiset

Wakker worden door getimmer.
Geradbraakt en gebroken en met een tollende kamer.
Gebroken mentaal, niet helemaal.
Mijn ambitieuze wens is er nog, ”mijn leven achter onzichtbare tralies”, ”over de Shoah die nooit voorbij gaat” plus ”Manja en klinieken” in een box, met de DVD door de cineast Willy Lindwer over mijn leven gemaakt. Manja, een leven achter onzichtbare tralies.
In ‘Shoah’ zat eerst veel meer psychiatrie, toen Manja en klinieken verscheen, heb ik dat uitgekleed, ruimer opgemaakt en nieuwe teksten.
Er zijn overlappingen, aangezien ze zijn zelfstandig te koop zijn en leesbaar moeten blijven.
Een goede uitgever, wishful thinking en dan zouden ze deels herschreven moeten worden als een samenhangend boek. Maar zo’n uitgever is er niet, plus ik kan echt niet meer werken….
Ja, en dan ook ‘even’ de Engelse versie van de film met my autobiography….
Dan is de erkenning wel gekomen. Maar bovenop kom ik niet meer.
Het immense verdriet over 70 jaar en de verlatenheid zal blijven.
Mens insana in corpore insano.
Geef een reactie

