De Cycloop Manja, door Sabine de Boer. © Manja Croiset

De Cycloop Manja, door Sabine de Boer.
Hoe ik er hedentendage bij lig, is afschuwelijk niet om te etaleren.

Op oude foto’s uit voorbije tijden komen reacties, ook niet leuk als je hondsziek bent.
Ik  zag iets dergelijks online. Sabine heeft een foto met Manja rood bewerkt.

Mijn ene ooit veel feller groene oog waar ik nog iets mee zie, zichtbaar.

Groen is de meest zeldzame oogkleur, meestal bij roodharigen.

Zo zette ik het op Facebook.

Met dank aan Sabine de Boer nu maar hopen, dat hij past als profielfoto. Meteen de cycloop, die ik ben. Een versluierde Manja, nooit van mij versluierde gedichten.
In tegenstelling tot
“lees maar er staat toch niet wat er staat” Martinus Nijhoff, alhoewel zijn
“ik ging naar Bommel om de brug te zien” voor mij zeer helder is en goed valt te visualiseren. Gedateerd en weer niet zoals ik hier al eerder schreef, als ik denk aan de in aanbouw zijnde Schellingwouderbrug in mijn kindertijd. Oei, ook meer dan 60 jaar geleden.
Ik schrijf alles exact zoals ik het bedoel. En nog is de interpretatie verschillend. De perceptie van geen twee mensen is dezelfde.
GRANDIOOS SABINE IN DE RODE ROOS! Het is echt een Manja.
Het is per slot van rekening mijn hoofd en in het heden en niet weerzinwekkend. Ben benieuwd naar die pasfoto’s…

Sabine de Boer is de schrijfster van schattige boekjes Sabyrinth, voorzien van tekeneningetjes… Luchtiger dan ik , maar we verstaan elkaar!

https://www.boekenbent.com/shop/product_info.php?products_id=788

 

een-ogige-manja-door-sabine

https://nl.wikipedia.org/wiki/Manja_Croiset

 

 

 

 

 

Geef een reactie

