MANJADOTE © Manja Croiset

 

Wijnand, eet jij een kroket? Of hebben ze in een automaat /snackbars geen croquetten? Mijn moeder maakte ze vroeger zelf en mijn eerste buiten de deur, de automatiek had zijn intrede nog niet gemaakt/gedaan. In de zeer rokerig stationsrestauratie van Amsterdam een heel uitje. Mijn vader kocht ook wel perronkaartjes en dan ging ik met hem daar op van CS naar Muiderpoort en/of Amstel en weer terug. Ik herinner me een conducteur, die lang heeft staan bestuderen…., ongebruikelijk. Maar niet illegaal. Later in Leiden kocht ik wel degelijk een kaartje van Lammenschans naar Centraal, heel wat aangenamer dan een bus.. waar een ‘kroket’ al niet toe leidt… Ik hoop dat hij gesmaakt heeft… Manjadote of daar een antidotum tegen bestaat?

Over slapen gesproken wakker worden uit een haasje, geen bieftsuk, geen idee van tijd over eten gesproken. Vond ik een overheerlijk toetje klaar gezet door mijn verzorgende voor ze vertrok. Vanille vla met frambozen. Jouw kroket een tussendoor in je blezen/ klezen! Cultuurwaardig en ik zit dat te verkankelijke mienen met mijn Kronkels nu is daar iemand mee bekend geworden, daar van afgeleid ( kunt u het nu nog volgen?) de essay…

Badinerie…(nieuw woord) in deze santé kraam louter letters te koop.
Vrouwen zijn vaker kleptomaan dan mannen.
Mannen moet hem vaker dicht doen na het urineren en vrouwen alleen openen als ze iets te zinnigs te debiteren hebben .
Enigszins generaliserend en ik deed niet aan gender.
Manja Croiset
Geen Manjadote zonder augment.
Love me ‘g’ender, love me true all my dreams fulfilled.
Totaal niets met Presley, maar zonder die kop met vetkuif. Dée Seret vind ik dit ook wel om te zwijmelen, maar Whitaker and Simon and Garfunkel een andere mooiere lading.

y.https://nl.wikipedia.org/wiki/Manja_Croiset

Geef een reactie

